نقش ویژه دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) در توسعه زبان فارسی

 استاندار قزوین گفت:داشته‌های عمیق، دقیق و پر ظرفیت زبان فارسی مانند معادنی ارزشمند است که هنوز بسیاری از ظرفیت‌های آن ناشناخته مانده است.

محمد مهدی اعلایی استاندار قزوین در سومین نشست اعضای باشگاه سفرای فارسی گوی گفت: دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) نقش ویژه‌ای را در توسعه زبان فارسی و برقراری پیوند‌های تمدنی در جغرافیای اسلامی و فارسی زبانان در منطقه ایفا می‌کند و با برنامه‌های دانشگاه این فضا فرآیند‌های توسعه‌ای بیشتری را پیش رو خود قرار خواهد داد.

استاندار قزوین اضافه کرد: اگر هجوم غرب و شرق به حوزه تمدنی زبان فارسی وجود نداشت به طور قطع حوزه تمدنی از سمرقند و بلخ تا بمبئی و هرات و همه حوزه‌های فرهنگی و تمدنی امروز بهتر شناخته شده بودند. 

اعلایی گفت: داشته‌های عمیق، دقیق و پر ظرفیت زبان فارسی مانند معادنی ارزشمند است که هنوز به بهترین شکل ممکن استخراج نشده است و داشته‌های ارزشمندتر و اثرگذارتری در زبان فارسی وجود دارد.

نماینده عالی دولت در استان اظهار داشت: امروز خیلی از تمدن‌های استعمارگر رو به افول هستند و استیلای سابق خود را بر تمدن‌ها از دست داده اند و از طرفی هم توانمندی مقاومت در مقابل تأثیرپذیری تمدن‌های انسانی را ندارند و به همین دلیل روزگار فعلی زمان مناسبی برای بازبینی در این حوزه است و با همگرایی بیشتر کشور‌های فارسی زبان و مسلمانان این ایده اجرایی خواهد شد.

استاندار قزوین اضافه کرد: استان قزوین به عنوان یکی از استان‌های فرهنگی و تمدن سازی در این حوزه نقش آفرینی خواهد کرد و دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) نگین توسعه زبان فارسی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.