فرمانده روسی که اوکراین کشت، امروز در نشستی حاضر شد!

روز گذشته اوکراین ادعا کرد فرمانده ناوگان نیروی دریای سیاه روسیه را کشته است، اما امروز او در یک جلسه حاضر شد.

ویکتور سوکولوف، فرمانده ناوگان دریای سیاه روسیه و یکی از افسران ارشد نیروی دریایی این کشور، روز سه‌شنبه با شرکت در یک کنفرانس ویدئویی تنها یک روز پس از اینکه نیرو‌های ویژه اوکراین گفتند او را کشته‌اند، نشان داد ادعای کی یف کذب است.

براساس گزارش عرب نیوز، در ویدئو و عکس‌های منتشر شده توسط وزارت دفاع روسیه، سوکولوف در حال شرکت در یک کنفرانس ویدئویی با سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه و دیگر دریاسالاران ارشد و روسای ارتش نشان داده شده است.

نیرو‌های ویژه اوکراین روز دوشنبه اعلام کردند که سوکولوف، دریاسالار ارشد مسکو در کریمه را به همراه ۳۳ افسر دیگر در حمله موشکی هفته گذشته به مقر ناوگان دریایی روسیه در دریای سیاه در بندر سواستوپل کشته اند.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین روز سه‌شنبه از اظهار نظر درباره ادعای اوکراین خودداری کرد و خبرنگاران را به وزارت دفاع ارجاع داد. شویگو در ویدئوی منتشر شده توسط این وزارتخانه گفت که بیش از ۱۷۰۰۰ سرباز اوکراینی در ماه سپتامبر کشته شده اند و بیش از ۲۷۰۰ سلاح از جمله هفت خودروی جنگی آمریکایی برادلی منهدم شده است.

شویگو در ادامه گفت: «نیرو‌های مسلح اوکراین در کل خط مقدم متحمل خسارات جدی شده‌اند» و افزود که ضد حمله اوکراین تاکنون هیچ نتیجه‌ای نداشته است. آمریکا و متحدانش به تسلیح نیرو‌های مسلح اوکراین ادامه می‌دهند و رژیم کی یف سربازان آموزش ندیده را در حملات بی‌معنا به قتلگاه می‌اندازد».

ضد حمله اوکراین هنوز دستاورد‌های ارضی قابل توجهی را علیه نیرو‌های روسی که حدود ۱۷.۵ درصد از قلمرو بین المللی اوکراین را تحت کنترل دارند، به همراه نداشته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی اکبر
۰۷:۲۲ ۰۵ مهر ۱۴۰۲
روسیه میتونه در جنگ با اوکراین و متحدینش، اروپا و آمریکا پیروز بشه
آخرین اخبار