۶۷۸ میلیارد ریال تسهیلات طرح جهش تولید در دیمزار‌های استان اردبیل ابلاغ شد

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان اردبیل از ابلاغ ۶۷۸ میلیارد ریال تسهیلات در قالب طرح جهش تولید در دیمزار‌های این استان خبر داد.

احمد شهریار گفت: بر اساس ابلاغیه سال سوم جهش تولید در سال زراعی ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ به میزان ۶۷۸ میلیارد ریال تسهیلات در قالب ۵۱۶ دستگاه مشمول ابلاغ شده که از مبلغ مذکور در مرحله اول ۱۳ میلیارد ریال تخصیص داده شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان اردبیل می گوید: در همین راستا تعداد ۱۰۰ دستگاه شامل ۷۱ دستگاه کارنده کشت مستقیم و ۲۹ دستگاه سمپاش برای بهره‌مندی از تسهیلات به مدیریت شعب بانک ملی استان اردبیل در قالب ۱۲۷ میلیارد ریال معرفی شده که تاکنون تسهیلات بانکی برای خرید ۹ دستگاه پرداخت شده است.

به گفته او، از طرح دانه‌‎های روغنی مبلغ ۲۴۰ میلیارد ریال اعتبار به شکل یارانه و کمک بلاعوض برای توسعه کشت دانه‌های روغنی به‌ویژه محصول کلزا در قالب ۶۳ دستگاه انواع ریزدانه‌کار و سمپاش تخصیص داده شده بود که با تلاش سازمان جهاد کشاورزی اردبیل ۱۰۰ درصد جذب شده و امسال در کشت محصول کلزا به‌کار گرفته خواهد شد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی اردبیل هدف اصلی از اجرای طرح جهش تولید در دیمزارها را مدیریت اصولی مزارع با علم روز برای افزایش تولید ذکر کرد تا شرایط بهتری در مزارع دیم در خصوص مدیریت مزرعه و رشد تولید رقم بخورد.

شهریار گفت: در طرح جهش تولید در اراضی دیم محصولات مهم و استراتژیک از جمله گندم و جو ، دانه‌های روغنی، حبوبات و گیاهان دارویی در راستای کمک به تامین امنیت غذایی کشت خواهد شد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.