نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس خبر داد:

نصب تابلوی استانداری جنوب کرمان/ ادامه کاوش های باستانی جیرفت

نماینده مردم جیرفت وعنبرآباد از نصب تابلوی استانداری جنوب کرمان در سال آینده خبر داد.

ذبیح الله اعظمی گفت: جیرفت از نظر نیروی باستان شناس و کارشناس صنابع دستی و حفاظت میراث فرهنگی کمبود دارد که قصد داریم در سفر وزیر گردشگری بررسی شود.

او افزود: اداره کل میراث فرهنگی جنوب کرمان درخواست شده است وحتی با آن موافقت شده است ودرکنار آن حتی ۴۵ تا اداره کل جدید باید درجنوب کرمان ایجاد شود که  سازمان امور استخدامی کشور مانع است و اعلام داشتند در هر استانی یک اداره کل می تواند فعال باشد.

او تصریح کرد: ما در جنوب کرمان ۱۸ تا اداره کل مجزا و دو دانشگاه جداگانه داریم و امیدواریم  بتوانیم درسال ۱۴۰۳ با نصب تابلو استانداری جنوب کرمان این ادارات ایجاد شوند.

اعظمی اظهار کرد: تمدن هلیل معروفیت جهانی دارد و از دیدگاه وزارت گردشگری در اولویت کار‌ها قرار گرفته از سوی دیگر وضعیت گردشگری پاییز و زمستان مطبوع  است و برنامه ریزی کردیم که وزیر گردشگری به منطقه سفر کنند تا برای استفاده از این ظرفیت فکری اساسی شود.

او تاکید کرد: این سفر می‌تواند در جذب اعتبارات خیلی موثر باشد.

نماینده مردم جیرفت وعنبرآباد در مجلس گفت: بازدید ازشهر درب بهشت و رصد خانه   آن آغاز وسپس از دلفارد و طبیعت زیبای دلفارد و آبشار این منطقه دیدن می کنند، پروژه پل معلق در این محدده برنامه ریزی شده که نیاز به سرمایه گذار دارد.

اعظمی افزود: بازدید از موزه منطقه ای در حال ساخت جیرفت نیز در برنامه است که اینجا کار به کندی پیش می رود  ویا اصلا انجام نشده ومطالبه ما ازطرف مردم جنوب خواهد بود.

او بیان کرد: تپه قلعه کوچک که یک مجتمع گردشگری درحال ساخت دارد از این بابت که اهمیت کشاورزی و گردشگری جیرفت ونخل کاری‌ها را می توان از بالای آن دید نیز بازدید می شود.

او گفت: در ادامه در شهر عنبرآباد نشست خبری وبعد بعد بازدید از تپه های تاریخی کنارصندل و کاوش‌های باستان شناسی حوزه هلیل، قلعه کوچک داریم که منتظر تخصیص اعتبار و صدور مجوز برای ادامه کاوش هاست که می‌تواند جیرفت را در رسانه‌های دنیا زبانزد کند.

اعظمی اظهار کرد: ما درخواست کردیم حریم این محدوده های تاریخی که تعیین شد، فنس کشی شود .

برچسب ها: کاوش ها ، گردشگری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.