امضای تفاهم نامه همکاری دانشگاه شهرکرد و دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد

تفاهم نامه همکاری علمی، پژوهشی و آموزشی به منظور ایجاد زمینه همکاری در راستای توسعه، ارتقاء دانش و تامین فناوری مورد نیاز چهارمحال و بختیاری بین دانشگاه شهرکرد و دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد به امضا رسید.

به نقل از روابط عمومی دانشگاه شهرکرد، تفاهم نامه همکاری علمی، پژوهشی و آموزشی به منظور ایجاد زمینه همکاری در راستای توسعه، ارتقاء دانش و تامین فناوری مورد نیاز چهارمحال و بختیاری، از سوی یاسر پیرعلی رییس دانشگاه شهرکرد و ابراهیم رحیمی رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد امضا شد.

یاسر پیرعلی ضمن تبریک آغاز سال تحصیلی جدید، آغاز امامت حضرت ولی عصر (عج) و گرامیداشت هفته دفاع مقدس، گفت: با توجه به نیاز دارویی کشور، ضروریست در این زمینه بیشتر کار شود و از ظرفیت‌های علمی و زیست محیطی استان چهارمحال و بختیاری به عنوان بهشت گیاهان دارویی در راستای رفع مشکلات کشور بهره ببریم.


بیشتر بخوانید


رییس دانشگاه شهرکرد با بیان اینکه دانشگاه مرجع است، ادامه داد: باید بتوان پروژه‌هایی انجام داد که منجر به اشتغال‌زایی و کسب درآمد شود و لازم است کارآفرینی در دستور کار قرار گیرد تا دانشجو نیز در منطقه خود به سمت کارآفرینی برود.

ابراهیم رحیمی نیز ضمن تبریک امامت حضرت، ولی عصر (عج) و سال تحصیلی جدید گفت: در بحث گیاهان دارویی، استان چهارمحال و بختیاری و دانشگاه‌های آزاد و دولتی ظرفیت‌های بسیار خوبی در این زمینه دارند تا بتوان دارو‌های گیاهی را از گیاهان دارویی تولید کرد.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد افزود: امیدواریم بتوانیم با همکاری‌های بیش از پیش از این ظرفیت خدادادی در استان بهره کافی برده و با استفاده از گیاهان دارویی استان و تولید گیاهان خام و محصولات جانبی آنها، گام‌های بزرگتری در راستای پیشرفت استان برداریم.

همکاری و مشارکت با مرکز تحقیقات گیاهان دارویی، ادویه‌ای و عطری و دانشکده کشاورزی و صنایع غذایی، همکاری در راستای اشتغال‌زایی نخبگان علمی و فنی و تشکیل کریدور علم و فناوری، مبادله تجربیات در زمینه تغییر روش‌های پژوهشی با توجه به فناوری‌ها، اطلاعات و ابزار نوین، ارتقاء حوزه فناوری و کسب و کار با مشارکت حداکثری طرفین، حمایت از پروژه‌های فناور محور، تبادل محققین و مدرسان خبره برای برگزاری دوره‌های آموزشی، همکاری در راستای رفع مشکلات و موانع تولید محصولات کشاورزی با تاکید بر استفاده بهینه از آب، همکاری در زمینه‌های کارآفرینی مولد در زمینه‌های مرتبط با کشاورزی با تاکید بر گیاهان دارویی اندمیک از مهمترین مفاد این تفاهم نامه بود.

مدت این تفاهم نامه ۲ ساله است و در صورت رضایت طرفین قابل تمدید خواهد بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار