اختصاص ۳۰ میلیارد ریال برای تجهیز مراکز ترک اعتیاد خراسان شمالی

مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری خراسان‌شمالی گفت: ۳۰ میلیارد ریال برای تجهیز دو مرکز ترک اعتیاد ماده ۱۶ در شهرستان بجنورد و شیروان تخصیص یافت.

حمیدرضا خاکشور گفت: این میزان اعتبار در راستای ساماندهی معتادان متجاهر و حرفه آموزی بهبود یافتگان در ۲ مرکز ماده ۱۶ خراسان شمالی اختصاص یافته است.

وی افزود: در این مراکز ترک اعتیاد ماده ۱۶ امکانات خوبی فراهم شده تا علاوه بر ترک اعتیاد، بهبودیافتگان مهارت‌های شغلی را کسب و زمینه کار حلال برای آن‌ها فراهم شود.

خاکشور با اشاره به افزایش ۱۰۰ درصدی ظرفیت مراکز ترک اعتیاد ماده ۱۶ در استان، گفت: سال گذشته با پیگیری‌های انجام شده مرکز ترک اعتیاد ماده ۱۶ شیروان راه اندازی شد.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان شمالی افزود: پیش از این تنها مرکز ترک اعتیاد ماده ۱۶ بجنورد واقع در منطقه لنگربا ظرفیت ۱۰۰ نفر زیر نظر اداره کل بهزیستی استان فعالیت می‌کرد.

مراکز بازپروری ماده ۱۶ برای افرادی است که به تهاجر رسیدند و فاقد سرپناه هستند و در این مراکز شورا‌های هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در هر استان پیگیر موضوعات نگهداری از معتادان متجاهر و ترک اعتیاد آن‌ها به صورت رایگان هستند و در این مراکز معتادان متجاهر و فاقد سرپناه سه تا ۶ ماه به صورت رایگان نگهداری و تحت درمان قرار می‌گیرند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.