دستور رئیس جمهور برای تسریع در پرداخت وام مسکن

استاندار یزد گفت: رئیس جمهور دستور ویژه‌ای برای حل مشکل تسهیلات مسکن داده و امیدواریم گشایشی در این زمینه ایجاد شود.

مهران فاطمی استاندار یزد گفت:در جلسه شورای مسکن که با حضور رئیس جمهور برگزار شد به همراه چند تن از استانداران به عنوان نمایندگان استانداران کشور در جلسه حضور یافته و دغدغه‌های خود را درباره نهضت مسکن ملی مطرح کردیم.

او با اشاره به برگزاری این جلسه با موضوع تسهیلات نهضت ملی مسکن افزود: نکاتی را مطرح کردیم که متمم وام از ۳۵۰ میلیون تومان به ۵۵۰ میلیون تومان باید در همه طرح‌ها اجرا شود و کاهش سود از ۲۳ درصد به ۱۸ درصد هم از دیگر مطالبات بود.

استاندار یزد ادامه داد: همچنین خواستیم تسهیلات ۵۵۰ میلیون تومانی نهضت ملی مسکن هم برای واحد‌های شهری و هم برای واحد‌های روستایی مدنظر قرار گیرد.

او اظهار داشت: پیشنهاد ویژه‌ای مطرح شد مبنی بر اینکه خط اعتباری ویژه به میزان ۵۰۰ هزار میلیارد تومان در اختیار بانک مسکن قرار گیرد تا بتوانیم مساله تسهیلات را در سطح کشور حل کنیم چرا که بانک‌ها به دلیل ناترازی در منابع و مصارف نمی‌توانند وام را پرداخت کنند.

فاطمی تصریح کرد: رئیس جمهور دستور دادند تا جلسه ویژه‌ای در این زمینه برگزار شود تا گشایش خوبی برای تسهیلات نهضت ملی مسکن ایجاد شود.

استاندار یزد خاطرنشان ساخت: در حال حاضر بیش از ۲۳ هزار قطعه زمین به واجدان شرایط داده شده و ۱۵ هزار و ۵۰۰ قطعه در حال آماده سازی است تا متقاضیان به طرح وصل شوند. 

او گفت: در ایام ماه ربیع اول هم هزار قطعه زمین دیگر به قانون جوانی جمعیت و خانواده‌های سه و چهار فرزندی داده می‌شود.

فاطمی افزود: همه تلاش ما بر اینست که طرح‌های ملی مسکن با سرعت بیشتر و قیمت تمام شده و زمان کمتری به سامان برسد و مردم در دولت سیزدهم خانه دار شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار