سمنان سومین استان کشور در شاخص عدالت طبقاتی شد

معاون اقتصادی استاندار سمنان گفت: این خطه سومین استان دارای کمترین ضریب جینی در کشور اعلام شد که شاخصی برای شناخت میزان عدالت طبقاتی و نابرابری درآمد محسوب می‌شود.

محمدرضا صادقی معاون اقتصادی استاندار سمنان گفت:  سمنان سومین استان دارای کمترین ضریب جینی کشور در سال ۱۴۰۱ معرفی شد.

وی یادآور شد: ضریب جینی یکی از معیار‌های تعیین فاصله طبقاتی و نشان‌دهنده نابرابری درآمد یا ثروت در کشور است و عددی بین صفر و یک را شامل می‌شود.

صادقی گفت: ضریب جینی صفر نشانگر برابری کامل و ضریب جینی یک بیانگر حداکثر نابرابری درآمد و ثروت است که بر اساس اعلام معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزیر کشور، میزان این عدد در مناطق شهری استان سمنان برابر با ۰.۲۸۸۲ و در مناطق روستایی نیز ۰.۳۴۰۸ می‌باشد.

صادقی در تشریح این ضریب بیان کرد: تحلیل و ارزیابی ضریب جینی در استان سمنان نشان می‌دهد که این استان در مناطق شهری، سومین استان کشور است که کمترین شکاف و فاصله طبقاتی را داراست و این امر نقش قابل توجهی را در برابری و عدالت طبقاتی و رفع تبعیض اقتصادی و معیشتی ایفا می‌کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان اضافه کرد: بر اساس تاکید استاندار و لزوم ثروت آفرینی و توجه بیستر به روستا‌ها، تلاش خواهد شد تا با برنامه ریزی و ارائه راهکار‌های اجرایی، این ضریب در مناطق روستایی نیز کاهش یابد و شاهد عدالت طبقاتی و برابری معیشتی در تمامی مناطق استان سمنان باشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.