در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

عرضه دارو بدون نظارت پزشک و داروساز در فضای مجازی، سبب آسیب به مردم

دبیر انجمن داروسازان ایران گفت: عرضه دارو باید با نظارت و از طریق کانال وزارت بهداشت انجام شود.

محمدرضا دری، دبیر انجمن داروسازان ایران گفت: به طور کلی چهارچوب درمان باید در اختیار وزارت بهداشت و تحت نظارت این وزارتخانه قرار داده شود تا علاوه بر حفظ سلامتی مردم، اطلاعات بیماران به بیرون درز پیدا نکند.

او گفت: ملغی شدن مصوبه فروش آنلاین دارو اقدامی درست و به جا بود. معتقدم که این کار باید با نظارت و از طریق کانال وزارت بهداشت انجام شود.

دبیر انجمن داروسازان ایران بیان کرد: با رعایت یک سری دستورالعمل های مشخص می توان این کار را با نظارت پزشک و دارو ساز انجام داد و عرضه دارو بدین صورت از طریق فضای مجازی در اختیار مردم باشد.

دری اضافه کرد: عرضه دارو بدون نظارت پزشک و داروساز در فضای مجازی و همچنین بدون آیین نامه و ضوابط مشخص سبب بروز آسیب برای مردم خواهد شد.

او ادامه داد: فروش و عرضه کالاهای سلامت محور به خصوص دارو باید با نظارت وزارت بهداشت به عنوان متولی سلامت مردم کشور انجام شود و هر راهی به جز این کار، سلامتی مردم را به خطر خواهد انداخت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۴ ۱۰ مهر ۱۴۰۲
نه برادر سبب آسیب به جیب دکترهای بیسوادتون شده .مثلا قرص سرماخودردگی جدیدا شده گچ و خاصیت نداره تا مجبور باشیم برای یه سرماخوردگی ویزیت دکتر بدیم و یک نسخه بگیریم که چند مدل داروی پر ضرر برامون تجویز بشه . لطفا مردم رو .... فرض نکنید .
Iran (Islamic Republic of)
الف
۱۰:۲۷ ۱۰ مهر ۱۴۰۲
احسنت در ضمن داروهایی که میگن اگر در خانه مصرف نمی کنید جمع آوری کنید و به داروخانه ها بدهید هم مزید بر علت نیست چند وقت پیش طبق دستور دکتر برام قرص دی پی فن تجویز شد و از داروخانه ای در خیابان طوس که نزدیک درمانگاه بود قرص رو خریداری کردم بعد از مصرف قرص سردردم خوب نشد که هیچ معده درد هم شروع شد به قرص شک کردم دیدم کپسول تاریخ مصرف دارد ولی بسیار سفت است کپسول راباز کردم انگار فاسد بود دفعه بعد که به داروخانه مراجعه کردم دیدم در گوشه ای ازداروخانه سبدی پر از قرص های مختلف گذاشته که مردم در طرح بازگشت قرص، در سبد قرص های مختلف قرار داده بودند خودم فکر می کنم که آن قرص ها دوباره به چرخه برگشته بود.