استان مرکزی، استان پیشتاز در احیای نان کامل

مدیر کل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری گفت: استان مرکزی قطب احیای نان کامل در کشور است.

مدیر کل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری گفت: با ایجاد دبیرخانه سیاست گذاری احیای نان کامل در استان، تمامی امور مربوط به احیای نان کامل و در راستای ترویج این فرهنگ و کمک به اقتصاد نانوا و دسترسی مردم به نان کامل به شکل گسترده پیگیری می‌شود.
گودرزی افزود: با بیان اینکه دولت به همه نانوایان به ازای هر قرص نان که تولید می‌کنند ۴۰ درصد یارانه پرداخت می‌کند، گفت: نرخ محاسبه این ۴۰ درصد قیمت نان با آرد یارانه نوع یک بود، اما با پیگیری‌هایی که انجام شد به نانوایانی که به این نهضت بپیوندند و نان کامل تولید کنند، نرخ پایه تغییر کرده و این ۴۰ درصد از این پس به قیمت نان آرد کامل نان نوع یک آرد کامل تعلق می‌گیرد تا هم کمکی باشد برا نانوا و هم بخشی از هزینه‌های آن جبران شود.
او عنوان کرد: قبلا نرخ پایه نان یارانه‌ای معمولی نوع یک با آرد نوع یک بود، اما الان خودِ نان کامل ملاک محاسبه ۴۰ درصد می‌شود که این رقم متفاوتی است برای نانوایانی که نان کامل تولید می‌کنند تا به ترویج این فرهنگ در استان و استان‌های دیگرکمک شود تا به این نهضت بپیوندند.
مدیر کل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری گفت: اکنون حدود ۹۰ نانوایی در استان نان کامل تولید می‌کنند و علاوه بر یک کارخانه‌ای که در آشتیان آرد کامل تولید می‌کرد دو کارخانه دیگر در استان پروانه استاندارد و بهداشتی را دریافت و آرد کامل تولید می‌کنند و تعداد کارخانه‌های تولید آرد کامل در استان به سه کارخانه افزایش یافته که از نظر ظرفیت تولید آرد کامل استان مرکزی شرایط مطلوبی در بین استان‌های کشور دارد.
گودرزی افزود: با تدابیری که اندیشیده شده و یارانه‌ای که برای نانوایان تولید نان کامل در نظر گرفته و افزایش یافته، امید است نانوایان بیشتری به این طرح اضافه شوند تا بحث امنیت و بهبود سلامت غذایی مردم محقق شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.