لزوم شفاف‌سازی بانک‌ها در حوزه تسهیلات نهضت ملی مسکن

استاندار گیلان گفت: بانک‌ها باید در حوزه ارائه تسهیلات در طرح نهضت ملی مسکن شفاف‌سازی کنند.

اسدالله عباسی، استاندار گیلان امروز (دوشنبه ۳ مهر ماه) در جلسه شورای عالی مسکن که به صورت ارتباط تصویری با حضور رئیس جمهور برگزار شد، در جمع اعضای شورای مسکن استان با تأکید بر ضرورت مشارکت هر چه بیشتر بانک‌ها در طرح نهضت ملی مسکن گفت: بانک‌ها باید در حوزه ارائه تسهیلات در این طرح شفاف‌سازی کنند.

او از بانک‌های دولتی و خصوصی استان گیلان خواست تا جلسه‌ای مشترک با هدف ارائه راهکار‌هایی برای سرعت بخشی، تسهیل و شفاف سازی در ارائه تسهیلات بانکی به متقاضیان در اجرای طرح نهضت ملی مسکن داشته باشند.

استاندار گیلان با تأکید بر اینکه مدیران تمامی بانک‌ها اعم از دولتی و خصوصی باید به وظایف خود در طرح نهضت ملی مسکن توجه کنند، افزود: مدیران استانی نیز باید این مهم را در اولویت قرار داده و به وظایف خود در این حوزه عمل کنند.

عباسی شناسایی خانه‌های خالی و مالیات بر آن‌ها را کار با اهمیتی اعلام و تصریح کرد: بر اساس گزارش‌های ارائه شده کشوری، صاحبان برخی از خانه‌های خالی برای اجاره واحد‌های مسکونی اقدام کردند.

او با اشاره به برنامه واگذاری زمین به خانواده‌های دارای ۳ فرزند و بیشتر گفت: واگذاری زمین به افراد واجد شرایط در روستا‌های استان جزء برنامه‌ها باشد تا افراد به زادگاهشان سوق داده شوند.

استاندار همچنین با تأکید بر ضرورت توجه به موضوع بافت‌های فرسوده و مسکن خودمالکی افزود: مسکن مهر در گیلان باید هر چه سریعتر سر و سامان داده شود، سقف تعهدات قانونی در این بخش تکمیل شده است.

جلسه شورای عالی مسکن به صورت ارتباط تصویری

عباسی از بخش‌ها و دستگاه‌های مختلف زیرساختی اعم از آب، برق و گاز نیز خواست همکاری‌های لازم در این حوزه را داشته باشند و در صورت بروز مشکل اعلام کنند تا برای رفع مسئله کمک شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.