مشاور پیشین زلنسکی:

جنگ اوکراین تا سال ۲۰۳۵ ادامه خواهد داشت

مشاور پیشین رئیس‌جمهور اوکراین اعلام کرد درگیری کنونی مسکو و کی‌یف ممکن است به جنگی ترکیبی تبدیل شود و سال‌ها طول بکشد.

«آلکسی آرستویچ» مشاور پیشین رئیس‌جمهور اوکراین، هشدار داد که بن‌بست بین مسکو و کی‌یف ممکن است به یک جنگ ترکیبی تبدیل شود، برای بیش از یک دهه ادامه یابد و پیش‌بینی کرد که بعید است دو همسایه اختلافات خود را در آینده نزدیک حل کنند.

در مصاحبه‌ای که بر روی کانال یوتیوب این مقام سابق اوکراین منتشر شد، آرستوویچ با بیان آنکه روسیه به دنبال شکل جدیدی از امپراتوری است که هرگز بدون اوکراین به وجود نخواهد آمد، افزود: «این مسئله تا سال ۲۰۳۵ ادامه خواهد داشت، و من مطمئنم که همین است.»

البته آرستویچ استدلال کرد که بن‌بست نباید لزوما نظامی باشد و دو طرف ممکن است به آتش‌بس دست یابند یا به طور کلی به خصومت‌ها پایان دهند، اما منازعه سپس «در جبهه‌های دیپلماتیک، اقتصادی و اطلاعاتی» ادامه خواهد یافت و افزود: «اوکراین باید به زندگی در یک موقعیت تهدید نظامی مداوم عادت و وضعیت هشدار پیشرفته را حفظ کند. کی‌یف اگر می‌خواهد خود را با چنین شرایطی وفق دهد، باید از اسرائیل الگوبرداری کند. در هر لحظه، حتی پس از پایان جنگ کنونی، جنگ ممکن است شروع شود یا حادثه مرزی اتفاق بیفتد.»

مشاور پیشین رئیس‌جمهور اوکراین در بخشی دیگر تاکید کرد که اولین بار در آوریل ۲۰۲۲، یعنی تنها دو ماه پس از درگیری، چنین پیش‌بینی‌ را انجام داد و «سخنان او در آن زمان مردم را شوکه کرد.»

پیشتر از این هم نشریه آمریکایی وال استریت ژورنال در گزارشی نوشت که ارتش روسیه به طور پیوسته خود را با تغییرات در میدان نبرد در اوکراین سازگار کرده است و این موضوع طرح‌های کی‌یف را برای پس گرفتن مناطق تحت کنترل مسکو در حال حاضر با تردید مواجه کرده است.

به دنبال پیشروی‌های نیرو‌های کی‌یف در منطقه خارکیف در پاییز گذشته، مسکو ماه‌ها وقت صرف تدارک دفاعی قدرتمند قبل از ضد حمله کنونی اوکراین کرد. به دلیل آن استحکامات، نیرو‌های اوکراینی در چند ماه گذشته به کندی پیشروی کرده‌اند، در حالی که هلی‌کوپتر‌های روسی، موشک‌های ضدتانک و توپخانه آن‌ها را برمی‌دارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۰ ۰۳ مهر ۱۴۰۲
یعنی آیا کشور اوکراین تا سال 2035 وجود داره؟؟؟؟
آخرین اخبار