پارلمان عربی هتک حرمت قرآن در هلند را محکوم کرد

در پی هتک حرمت مجدد قرآن کریم در پایتخت هلند، پارلمان عربی خواستار قوانینی برای جلوگیری از این اقدامات شد.

پارلمان عربی اقدامات توهین آمیز و هتک حرمت مکرر قرآن کریم را محکوم کرد. به تازگی یک گروه افراطی در مقابل تعدادی از سفارتخانه‌ها در لاهه هلند قرآن کریم را هتک حرمت کرده است.

براساس گزارش روزنامه الغد، این پارلمان این اقدامات غیرمسئولانه که باعث تحریک احساسات نفرت و خشونت می‌شود و صلح و امنیت بین المللی را تهدید می‌کند، رد کرد.

 پارلمان عربی همچنین مجدداً خواستار صدور قوانین بین‌المللی برای حمایت و احترام به نماد‌های مذهبی و رد افراط‌گرایی و خشونت شد و تأکید کرد که اصرار بر این اعمال غیراخلاقی مستقیماً به وضعیت متشنج کمک می‌کند و احترام متقابل را در روابط بین مردم و کشور‌ها تضعیف می‌کند.

ماه گذشته نیز ادوین واگنسولد، که شاخه هلندی گروه راست افراطی پگیدا را رهبری می‌کند، به همراه دو نفر دیگر به ساحت قرآن بی‌حرمتی کردند. 

هتک حرمت به قرآن کریم طی ماه‌های اخیر در کشورهای اروپایی بارها تکرار شده است و به رغم واکنش‌های اعتراضی کشورهای اسلامی و نهادهای بین المللی همچنان ادامه دارد.

اسلام هراسی و توهین به مقدسات و باورهای مذهبی و اعتقادی مسلمانان در اروپا به رویه تبدیل شده است و واکنش دولت‌ها و نهادهای کشورهای غربی فقط در حد لفاظی‌ها بوده و حتی برخی دولت‌های غربی آن را آزادی بیان تعبیر کردند و همین امر مجوزی برای ادامه این رفتار شنیع شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۵ ۰۳ مهر ۱۴۰۲
دمشون گرم ،هرکه با قرآن در افتاد ورافتاد
آخرین اخبار