توافق آزمایشی انجمن نویسندگان آمریکا برای پایان اعتراض‌ها

انجمن نویسندگان آمریکا پس از مذاکراتی پنج روزه توانست به توافقی برای پایان دادن به اعتراض و اعتضاب نویسندگان هالیوود برسد.

انجمن نویسندگان آمریکا (WGA) و اتحاد تهیه کنندگان فیلم و تلویزیون هالیوود در بیانیه‌ای اعلام کردند که نویسندگان هالیوود پس از دستیابی به توافقی آزمایشی با استودیو‌ها در آستانه پایان دادن به اعتصاب حدود پنج ماهه خود هستند، البته جزئیاتی از این توافق ارائه نشده است.

به گزارش گاردین، این توافق پس از ۵ روز مذاکره نفس‌گیر میان انجمن نویسندگان آمریکا و تعدادی از استودیوها، سرویس‌های پخش و شرکت‌های تولید انجام شد و باید قبل از پایان رسمی اعتصاب هیئت مدیره و اعضای انجمن آن را تأیید کنند.

شرایط و جزئیات توافق تاکنون اعلام نشده است، اما انجمن نویسندگان آمریکا در ایمیلی به اعضا، این معامله را «استثنایی – با دستاورد‌ها و حمایت‌های معنادار برای نویسندگان در هر بخش از عضویت» خواند. چهار مدیر ارشد صنعت هالیوود- مدیرعامل برادران وارنر، مدیر عامل نتفلیکس، و رئیس استودیو یونیورسال- به این مذاکرات پیوستند و این باعث شد تا به راه‌حلی برای بن‌بست اعتراض‌ها پیدا شود.

«گاوین نیوسام» فرماندار کالیفرنیا، در بیانیه‌ای حمایت خود را از اعتصاب‌ها اعلام کرد و گفت: «نویسندگان به دلیل تهدیدات وجودی برای شغل و معیشت خود دست به اعتصاب زدند - از استرس و اضطرابی که آن‌ها احساس می‌کنند، ابراز نگرانی می‌کنم. من از اینکه دو طرف باهم کنار آمده‌اند سپاسگزارم.»

این توافق در حالی انجام شد که اگر تنها پنج روز دیگر ادامه می‌یافت،  رکورد اعتصاب اتحادیه در سال ۱۹۸۸ شکسته و به طولانی‌ترین اعتصاب در تاریخ اتحادیه و طولانی‌ترین اعتصاب هالیوود در دهه‌های اخیر تبدیل می‌شد. بر اساس ایمیل اتحادیه به اعضا که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است، انتظار می‌رود رهبران اتحادیه روز سه شنبه در مورد شرایط کامل قرارداد سه ساله جدید رای دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار