پخش مستند ترور از رادیو ایران

دبیر مراسم «صد و چهل شهید، صد و چهل روایت» گفت: مستند ترور با نام «روزی که پروانه شدیم» در جدول پخش برنامه رادیو ایران قرار گرفته، که به شهدای ترور می‌پردازد.

یدالله گودرزی، دبیر مراسم «صد و چهل شهید، صد و چهل روایت» در استودیوی شبکه خبر درباره آیین رونمایی آثار تولیدی از شهیدان در رادیو ایران گفت: «صد و چهل شهید، صد و چهل روایت» شامل صد و چهل برنامه رادیویی است، که بیشتر آن‌ها را مستند‌های رادیویی دربر می‌گیرد. البته بعضی برنامه‌ها قالب‌های ترکیبی دارند.

گودرزی ادامه داد: از روایت‌های مستند یا برنامه‌های ترکیبی ۱۴۰ شهید رونمایی می‌شود. این شهدا از سرتاسر کشور هستند، که شامل شهدای نامدار و گمنام می‌شود. قبلاً بخش‌هایی از این آثار در رادیو ایران پخش شده بود. آثار ۱۴۰ شهید در مدت سه تا چهار سال تولید شدند و الان به صورت یک مجموعه هستند. رادیو ایران تنها شبکه‌ای است، که روزانه برنامه‌های با محوریت دفاع مقدس را پخش می‌کند. برنامه «پلاک هشت» جزو برند‌های این شبکه است.

دبیر مراسم «صد و چهل شهید، صد و چهل روایت» با بیان اینکه همکارانم روزانه یک برنامه را به یک شهید تقدیم می‌کنند، افزود: آنچه امروز رونمایی می‌شود، گزیده آثار تولیدی مربوط به شهداست. این شهدا در پنج بخش دسته‌بندی شدند. بیشتر شهدا برای بخش دفاع مقدس هستند، ولی به شهدای مدافعان حرم و مقاومت، شهدای خدمت، شهدای امنیت و شهدای انقلاب، ترور و هسته‌ای پرداخته شده است.

به گفته وی، برای اینکه آثار گزیده و موثر باشند مستند‌های تهیه شده تا مدت ۲۵ دقیقه هستند. از طرفی، مجموعه‌ای از کتاب‌های صوتی در معاونت صدا و ایران‌صدا آماده شده، که در مراسم امروز رونمایی می‌شود. 

گودرزی با اعلام این خبر که مستند ترور با نام «روزی که پروانه شدیم» در جدول پخش برنامه قرار گرفته، گفت: این مستند به شهدای ترور می‌پردازد. ایران جزو یکی کشور‌های قربانیان ترور است و کمتر به این مقوله پرداختیم. همکاران هر روز یک شهید ترور را معرفی می‌کنند و تعدادی از این برنامه‌ها در مراسم امروز رونمایی می‌شود. برنامه «روزی که پروانه شدیم» هر روز تا عید پخش خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار