محمدرضا یزدی:

رهبر معظم انقلاب فرمودند در مبارزه با فساد با هیچکس مماشات نکنید حتی اگر منصوب به ما باشد

رئیس دبیرخانه ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی درباره اقدامات این ستاد توضیح داد.

محمدرضا یزدی رئیس دبیرخانه ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی گفت: از اردیبهشت سال ۱۳۸۰ رهبر معظم انقلاب به سران قوا فرمان ۸ ماده‌ای را ابلاغ کردند. مردد نشدن مسئولان در مبارزه با فساد بر اثر مخالفت‌ها، قاطعیتی که رهبر انقلاب فرمودند در عین این است که به کسی اتهام اشتباه نزنیم و با کسی که خائن کرده است با فردی که اشتباه کرده است یکسان برخورد نکنیم برخی از این موارد است.

 مواردی که فساد به آسیب انسانی منجر میشود جز نکاتی بود که مقام معظم رهبری به آن تاکید داشتند

وی ادامه داد: مساله بعدی پرهیز از استثنا قائل شدن در موضوع مبارزه با فساد است، رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند که با هیچکس مماشات نکنید حتی اگر منصوب به ما باشند و ما امروز هیچ خط قرمزی در مبارزه با فساد نداریم. سپردن مبارزه با فساد به افراد سالم، مطمدن و امانتدار نیز بسیار مهم است و نباید این مبارزه را به افرادی بسپاریم که خود مشکل دارند. پرهیز از هرگونه رفتار شعاری نیز مورد دیگری است و مطلب آخر هم این است که باید مبارزه با فساد را به عنوان یک شعار نگاه نکنیم بلکه علاوه بر اینکه باید به این موضوع عمیق نگاه کنیم مقابله با فساد را نیز در دستورکار قرار دهیم. رهبر معظم انقلاب مجددا در اواخر خرداد ۱۳۸۰ بر این موضوع تاکید جدی داشتند.

یزدی افزود: این تاکید به این سبب بود که تردید وجود داشت در زمینه تشکیل این ستاد که رهبر معظم انقلاب فرمودند نباید تردیدی در این زمینه وجود داشته باشد. مساله اولویت کاری نیز در امر مبارزه با مفاسد اقتصادی بود که متاسفانه به این اولویت‌ها به صورت جدی نگاه نشد. مواردی که فساد به آسیب انسانی منجر میشود جز نکاتی بود که مقام معظم رهبری به آن تاکید داشتند.

رئیس دبیرخانه ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی گفت: در دوره چهل ساله‌ای که رهبر معظم انقلاب به آن تاکید داشتند مساله عدالت و مبارزه با فساد بود. گاهی مشاهده شده است که اقوام برخی از مسئولان برای برخی تسهیلات مراجعه میکنند، اما نباید این فرد با کسی دیگر تفاوت داشته باشد.

بانک مرکزی در حال پیگیری  پرونده ابربدهکاران بانکی است است

وی درباره انتشار اسامی ابربدهکاران بانکی بیان کرد: برخی از این بانک‌ها اسامی‌ها را کامل ارائه ندادند. بانک مرکزی در حال پیگیری این موضوع است. بانک‌هایی که اسامی را منتشر نکرده اند روزانه با بانک مرکزی ارتباط دارند و بانک مرکزی میتواند جلوی ارائه تسهیلات این بانک‌ها را بگیرد.  

یزدی در پاسخ به سوالی درباره تخلفات بانکی در زمینه وام‌های کلان نیز گفت: در خود بانک مرکزی این مسائل در حلال پیگیری است و ما با سه بانک برخورد کرده ایم. تلاش داریم از اقدامات شعارگونه جلوگیری کنیم و صرفا زمان برخورد اسامی این بانک‌ها منتشر خواهد شد.

رئیس دبیرخانه ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی درباره پرونده یکی از چای‌های داخلی خاطر نشان کرد: با همکاری دفتر ویژه بازرسی رئیس جمهور از اواخر سال گذشته این پیگری شد متاسفانه نزدیک به ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار برای این نشان خاص تخصیص داده شده بود هم برای ورود چای و هم سایر تجهیزات و ثبت این سفارش خاص بود این موضوع از سال ۹۷ شروع شده بود. با هماهنگی قوه قضائیه کانتینر این مرسوله جلویش کرفته شد و زمانی که باز شد محموله صرفا خاک چای بود.

وی ادامه داد: یک ممنوع الخروجی برای مدیران این شرکت صادر شد و تا هفته قبل این موضوع در دستور کار بوده است و منتظر مستندات برای بازداشت این افراد هستیم. ما حتما در این دولت در برخورد با فساد جدیت داریم. مردم تصورشان در زمینه فساد در کشور بیشتر از آن چیزی است که در کشور وجود دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار