عطش اردکان با آب‌های خلیج فارس رفع می‌شود

استاندار یزد گفت: تا پایان سال خط انتقال آب خلیج فارس به مخازن اردکان متصل و تا ۶۰۰ لیتر بر ثانیه به ظرفیت آبی شهرستان و بخش عقدا اضافه می‌شود.

فاطمی، استاندار یزد با اشاره به اختصاص ۳۵ میلیارد تومان اعتبار به بخش عقدا علاوه بر بودجه سالیانه گفت: بر این اساس ۱۵ میلیارد تومان از مجموع اعتبارات شهرستان و ۲۰ میلیارد از محل ماده ۱۵ قانون معادن در اختیار این بخش قرار خواهد گرفت و فرماندار و بخشدار مطالبات این بخش را با اولویت بندی تنظیم خواهند کرد. 

او با تاکید بر لزوم پیگیری انجام تعهدات اجتماعی صنایع بخش عقدا از سوی فرماندار برای تحقق مطالبات شهروندان این منطقه، گفت: یکی از این مطالبات پرداخت خسارت‌های سیل سال گذشته است که طبق اعلام مدیریت بحران استان به دلیل اقدامات عمرانی برخی صنایع اتفاق افتاده است.

استاندار یزد در ادامه با اشاره به اهمیت حل مسئله کم آبی در استان و بخش عقدا، گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده تا دهه فجر ۲۰ تا ۳۰ میلیون متر مکعب از آب دریای خلیج فارس به استان یزد وارد خواهد شد.

او ادامه داد: با پیگیری‌های فرماندار و نماینده شهرستان اردکان در مجلس شورای اسلامی، تا پایان سال خط انتقال آب خلیج فارس به مخازن شهرستان اردکان متصل و تا ۶۰۰ لیتر بر ثانیه به ظرفیت آبی شهرستان و بخش عقدا اضافه می‌شود.

فاطمی به یکی دیگر از پروژه‌های در حال اجرا به منظور رفع مشکل کم آبی بخش عقدا اشاره و گفت: اجرای پروژه آبرسانی به بخش عقدا در قالب قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) در حال انجام است که به حل مسئله آب این منطقه کمک شایانی خواهد کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار