تظاهرات حامیان پیوستن دوباره انگلیس به اتحادیه اروپا

هزاران نفر از مردم انگلیس با درخواست پیوستن دوباره به اتحادیه اروپا در مرکز لندن راهپیمایی کردند.

هزاران نفر از مخالفان جدایی انگلیس از اتحادیه اروپا (برگزیت) با درخواست پیوستن دوباره به این اتحادیه، در مرکز لندن راهپیمایی کردند.

معترضان با حمل پرچم اتحادیه اروپا و برخی کشور‌های عضو این اتحادیه و همچنین پارچه نوشته‌های حاوی اعتراض به برگزیت و خسارات ناشی از این جدایی، با سر دادن شعار‌های پیوستن به اتحادیه اروپا درخواست خود را بیان کردند.

آنان همچنین حزب حاکم محافظه کار را مسئول جدایی انگلیس از اتحادیه اروپا و پیامد‌های خسارت بار آن به ویژه برای قشر‌های کم درآمد دانستند و علیه دولت شعار دادند.

با پدیدار شدن پیامد‌های جدایی انگلیس از اتحادیه اروپا موسوم به برگزیت، نتایج اغلب نظرسنجی‌ها از افزایش مخالفان جدایی انگلیس از این اتحادیه حکایت دارد.

هواداران اتحادیه اروپا در سراسر این کشور از جمله اعضای حزب سبز انگلیس در این راهپیمایی حضور داشتند.

مردم بریتانیا (شامل انگلیس، اسکاتلند، ولز و ایرلند شمالی) روز سوم تیر ماه ۱۳۹۵ در یک همه پرسی درباره ادامه عضویت این کشور در اتحادیه اروپا شرکت کردند که در آن ۱۷.۴ میلیون نفر (۵۱.۹ درصد رأی‌دهندگان) به خروج و ۱۶.۱ میلیون نفر (۴۸.۱ درصد) به ماندن در آن رأی دادند.

این کشور پس از توافق با اتحادیه اروپا در ساعت ۲۳ روز پنج شنبه ۱۱ دی ماه ۱۳۹۹ با جدایی از اتحادیه اروپا از بازار مشترک و نیز گمرک مشترک اتحادیه اروپا خارج شد و به عضویت ۴۷ ساله خود در اتحادیه اروپا پایان داد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۱ ۰۲ مهر ۱۴۰۲
از اوکراین درس عبرت گرفتن
آخرین اخبار