معاون استاندار کردستان:

سالمندان باید در کانون توجه قرار گیرند

رمضانی، ترویج فرهنگ اکرام سالمندان را بسیار مهم و کلیدی اعلام کرد و گفت: سالمندان باید نه در حاشیه سیاست گذاری‌ها بلکه در کانون توجه قرار گیرند.

 معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان امشب در نشست شورای ساماندهی امور سالمندان که در محل سالن شهدای گمنام استانداری کردستان برگزار شد، اظهار داشت: باید همه دستگاه‌های متولی در زمینه مسائل سالمندان تمرکز کنند و موضوع سالمندان نه در حاشیه سیاست گذاری‌ها، بلکه در کانون توجه قرار گیرد.

مهدی رمضانی  افزود: بایستی در چارچوب قانون و با تصویب قوانین خاص حمایت از سالمندان، حل مشکلات این قشر را مورد توجه قرار دهیم.

وی عنوان کرد: دستگاه‌های متولی خصوصا بهزیستی کردستان از ظرفیت سفر رئیس جمهور به استان برای حل مشکلات سالمندان و مطالبه این عزیزان استفاده نمایند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندارکردستان تغییر نگرش به سالمندی را موضوع بسیار کاربردی دانست و تاکید کرد: به هر میزان در حوزه توانمندسازی سالمندان کار کنیم و زیر ساخت ایجاد کنیم برای آینده هم موثر خواهد بود، چون سالمندی در انتظار همه افراد است.

رمضانی شرکت همه اعضای این شورا در این جلسات را ضروری برشمرد و از عدم حضور برخی از دستگاه‌های متولی گله‌مند شد و گفت: موضوع توانمندسازی سالمندان بسیار مهم است و باید به جد پیگیری شود.

وی عنوان کرد: این نگرانی جدی که رشد پرشتاب سالمندی در انتظار جامعه ایران است وجود دارد و در آینده نظر به افزایش سالمندی در جامعه ما این موضوع به معضل جدی تبدیل خواهد شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان با بیان اینکه یک غنای تجربی و علمی در سالمندان وجود دارد، گفت: احساس سرباربودن باید تبدیل به خودباوری در سالمندان شود.

وی خاطرنشان کرد: نگهداری سالمند در منزل از لحاظ فرهنگی بسیار موضوع جدی است و باید در این زمینه فرهنگ سازی شود.

رمضانی نقش رسانه‌ها خصوصا صداوسیما و سازمان‌های مردم نهاد را در ترویج فرهنگ اکرام سالمندان بسیار مهم و کلیدی برشمرد و عنوان کرد: در جلسه آینده شورای سالمندان باید در اسرع وقت و با پیگیری و حصول نتیجه مصوبات این جلسه برگزار شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.