محرومیت دو ساله ورزشکار هتاک پرورش‌ اندام

ورزشکار پرورش اندام که به تصاویر شهدا اهانت کرده بود با محرومیت از حضور و شرکت در هرگونه مسابقه به مدت دو سال روبرو شد.

ورزشکار پرورش اندام که به تصاویر شهدا اهانت کرده بود با محرومیت از حضور و شرکت در هرگونه مسابقه داخلی و بین المللی و اعزام‌های خارجی به علاوه منع ورود به ورزشگاه‌ها و مسابقات داخلی و بین المللی به مدت دو سال روبرو شد.

 در جریان رقابت‌های تیم ملی پروش‌اندام جهت شرکت در مسابقات جهانی، اتفاقات ناخوشایندی رخ داد. رضا بیرانوند که یکی از شرکت‌کنندگان در این رقابت‌ها بود در اعتراض به رای داوران به شدت عصبانی شد و در این بین به تصاویر شهدا نیز اهانت شد.

در پی این اتفاق کمیته انضباطی فدراسیون پرورش اندام بلافاصله حکم به محرومیت ۲ ساله بیرانوند و همچنین یک ورزشکار پرورش اندام دیگر به نام کیانوش خرمی‌پور که او هم به رای داوران معترض بود، داد.

در حکم کمیته انضباطی فدراسیون پرورش اندام آمده است: «در پی وقایع و رفتار‌های خارج از ضوابط اخلاقی و مقررات ورزشی و حاشیه‌های ایجاد شده در مسابقات پرورش اندام انتخابی تیم ملی اعزامی به مسابقات جهانی ٢٠٢٣ اسپانیا و برهم زدن نظم مسابقه و توهین و بی‌حرمتی ایجاد شده که باعث اعتراض جامعه پرورش اندام و بدنسازی جامعه داوری و مربیان و مدیران و ارجاع امر به کمیته انضباطی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام شده، با جلسه و تصمیم فوق العاده کمیته و با توجه به شکایات و اعتراض‌های منعکس شده و مدارک و فیلم‌های موجود رضا بیرانوند و کیانوش خرمی پور محکوم به دو سال محرومیت از حضور و شرکت در هرگونه مسابقه داخلی و بین المللی و اعزام‌های خارجی به علاوه منع ورود به ورزشگاه‌ها و مسابقات داخلی و بین المللی به مدت دو سال شده‌اند. رای صادره ظرف بیست روز قابل تجدیدنظر خواهی در کمیته استیناف است.

قابل ذکر است که در نقطه مقابل و در جهت بررسی تخلف یا نقاط ضعف احتمالی داوری مسابقات و برخورد با متخلف یا متخلفین در صورت اثبات امر، روز سه شنبه ١۴٠٢/٧/۴ با حضور داوران تشکیل جلسه فوری خواهد داد و با حضور کارشناسان خبره و متخصص نسبت به موارد و گزارش‌ها و شکایات واصله رسیدگی و اتخاذ تصمیم می‌کند.

با توجه به حساسیت امر با تکمیل مدارک و مستندات کمیته انضباطی در نزدیکترین وقت و در روز‌های آتی به تخلف سایر ورزشکاران یا مربیان و تماشگرنما‌ها که باعث برهم زدن نظم یا رفتار‌های غیرقانونی و غیرورزشی نمودند رسیدگی و رای صادر می‌کند.

رئیس کمیته انضباطی تاکید داشته که علیرغم برگزاری مسابقات منحصر به فرد و مهیا بودن شرایط ویژه مسابقه و امکاناتی که قابل تحسین و با زحمت تمامی مسئولین فدراسیون و عوامل اجرایی و همکاری همه جامعه ورزشی و ورزشکاران و مربیان و داوران رخ داده، با رفتار چند نفر که از سوی تمامی جامعه ورزشی پرورش اندام مورد تقبیح قرار گرفته به بدنه پرورش اندام و مرام پهلوانی و مردانگی خدشه وارد شده که یقینا از سوی تمامی جامعه ورزشی محکوم بوده و کمیته انضباطی با هر فرد با هر جایگاهی که باعث لطمه به اعتبار و آبروی این ورزش باشند قاطعانه و بدون اغماض برخورد می‌کند.»

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۳ ۰۳ مهر ۱۴۰۲
مقامات محترم از ترسشون کوچکترین خطا را با شدیترین طور جواب میدن
Iran (Islamic Republic of)
سید
۱۵:۴۳ ۰۲ مهر ۱۴۰۲
کاش توتمام قسمت ها اینقدسختگیرباشیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۸ ۰۲ مهر ۱۴۰۲
بی اخلاقی در به اصطلاح ورزش پرورش اندام از اینجا شروع نمی شود بلکه از خیلی قبل تر از آن شروع می شود. این چه ورزشی است که در آن 99 درصد بدن فاقد پوشش می باشد؟ چرا ما دنبال پرورش عفت و تقوا و پوشش در مردان نیستیم؟ انداممان را بزرگ کنیم و مروج بی حیایی و بی غیرتی و بی دینی شویم؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۷ ۰۲ مهر ۱۴۰۲
باید بفهمانیم که قهرمان واقعی کسی است که از وطن و ملتش دفاع می‌کنه. حتی قهرمانهای الان ما بخاطر شادی دل ملت میرن مسابقات
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۰:۴۵ ۰۲ مهر ۱۴۰۲
اصلا چطوره اعدامش کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۶ ۰۲ مهر ۱۴۰۲
بی اخلاق و هتاک باید محرومیت دایمی بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۰ ۰۲ مهر ۱۴۰۲
باید مادام‌العمر ممنوع میشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۶ ۰۲ مهر ۱۴۰۲
چرت ترین ورزش پرورش اندام هست
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۰۸:۳۵ ۰۲ مهر ۱۴۰۲
جای عکس شهدا هر جایی نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۸ ۰۲ مهر ۱۴۰۲
پنج سال محروم و جارو زدن هر روز خیابان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۹ ۰۲ مهر ۱۴۰۲
این حرکت از غیرت و شرافت قوم لر بخوره باید این قوم با اصالت خودشان هم با بایکوت این فرد هتاک از ارزش‌ها و اصالت و عزت خودشان به خوبی دفاع کنند.چون قوم لر در دفاع مقدس با رشادت جنگیدند وشهدای زیادی به اسلام و انقلاب هدیه کردند..گاهی اوقات خود مردم بهتر است به این افراد بفهمانند که چه خطایی کرده اند.
Iran (Islamic Republic of)
محمود
۰۶:۰۴ ۰۲ مهر ۱۴۰۲
این مردک باید کلا محروم میشد از صدقه سر این مملکت و شهدای این آب و خاک سری تو سرا درمیارن بعد شروع میکنند به جفتک انداختن تو لیاقت نداری اصلا تو این ورزش فعالیت کنی خاک زیری پای هادی چوپان تو سر تو
Iran (Islamic Republic of)
مرجان
۰۵:۳۷ ۰۲ مهر ۱۴۰۲
خدا شفاتون بده،تو رای بد آوردی ب شهدا چی؟بدبخت همین شهدا نبودن تو نمیتوستی تا ابد عضله پرورش بدی بی لیاقتها،حقتونه محرومیت
Iran (Islamic Republic of)
آشتیانی
۰۳:۱۲ ۰۲ مهر ۱۴۰۲
اینجاست که تفاوت قهرمانی و پهلوانی مشخص می‌شود.
هیکل گنده میکنند ولی دریغ از یک جو مرام و معرفت...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۴۵ ۰۲ مهر ۱۴۰۲
یه بار ببریدش لب مرز افغانستان یا آذربایجان تا ببینیم چه جوری گوشت بدنش از ترس آب میشه.

گندگی به لاتی نیست به مردونگی و جیگره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۲۰ ۰۲ مهر ۱۴۰۲
یعنی چی فقط دو سال.این بی شرف میدونه به چه کسانی توهین کرده.با قرص و آمپول خودش باد کرده اومده روی استیج.اگه همون شهدا و ایثارگران نبودن الان باید عربی میرقصیدی به جای فیگور
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۸ ۰۲ مهر ۱۴۰۲
چرا دوسال باید دائمی محروم میشد غلط کرده به تمثال شهدا توهین کرده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۴ ۰۲ مهر ۱۴۰۲
آخه شهدا نبودند که مثل مرغ گوشتی نبودی، پفک!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۲ ۰۲ مهر ۱۴۰۲
یه زمانی اخلاق در ورزش ارج و منزلتی داشت اما حالا خیلی از ورزشکارا بی اخلاق شدند...
آخرین اخبار