جذب ۱۰۰ درصدی اعتبارات کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی

برای بهسازی، شاداب‌سازی و افزایش فضا‌های کتابخانه‌ای خراسان رضوی اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای ۱۰۰ درصد جذب شد.

حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر سبزیان مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی با اشاره به جذب ۱۰۰ درصدی اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای در سال ۱۴۰۱  گفت: از محل این اعتبارات  ۳۹ میلیارد و ۵۳ میلیون ریال جذب شدکه برای بهسازی، شاداب‌سازی و افزایش فضا‌های کتابخانه‌ای خراسان رضوی هزینه شده است.

او افزود: این اعتبارات برای خرید تجهیزات مورد نیاز و انجام تعمیرات ضروری کتابخانه‌های عمومی استان و ارتقاء سرور رایانه‌ای اداره کل ، انجام تعمیرات دو طرح عمرانی ، ساخت کتابخانه عمومی در روستای فخرآباد بجستان و شهر عشق آباد میان جلگه، تقویت کتابخانه‌های عمومی روستایی استان و خرید تجهیزات مورد نیاز از محل اعتبارات طرح کاهش آسیب‌های اجتماعی برای مناطق هدف هزینه شده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی ادامه داد: تلاش ما بر این است تا در عصر تکنولوژی و مهجوریت کتاب، بتوانیم باری دیگر جامعه و به ویژه نسل آینده ساز، کودک و نوجوان را به سمت کتاب و کتابخوانی هدایت کنیم.

سبزیان بیان کرد: برای رسیدن به این هدف می‌بایست ضمن انجام برنامه‌های فرهنگی و حمایت‌های معنوی، اقدامات موثری نیز در حوزه زیرساختی و فضا‌های کتابخانه‌ای نیز انجام شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.