بهره‌گیری از توان فکری و مشارکت دانش آموزان در برنامه‌های مختلف ضروری است

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: در همه برنامه‌ها و فعالیت‌ها از توان فکری و مشارکت دانش آموزان به نحو مطلوب و شایسته‌ای بهره‌گیری شود چرا که فرزندان ایران اسلامی دارای فکر، نوآوری و خلاقیت هستند.

 محمد کرمی در آیین آغاز سال تحصیلی و نواختن زنگ مهر و مقاومت در دبیرستان شاهد محب دلها زاهدان اظهار کرد: دستگاه تعلیم و تربیت اهمیت ویژه‌ای دارد و همه باید به کمک این نهاد علمی و فرهنگی و تاثیرگذار در سطح جامعه بشتابند.

وی ادامه داد: همه به نوعی وامدار معلمان و دستگاه تعلیم و تربیت هستیم و این نشان از جایگاه والای این نهاد علمی، تربیتی و فرهنگی دارد؛ از همین رو ضرورت دارد همه مجموعه‌ها و دستگاه‌های دیگر به کمک آموزش و پرورش شتافته و در تحقق اهداف نظام تعلیم و تربیت یاریگر این مجموعه باشند.
استاندار سیستان و بلوچستان افزود: اگر آموزش و پرورش رسالت خود را به خوبی انجام دهد یقیناً آینده خوبی برای فرزندان ایران اسلامی رقم می‌خورد و در مسیر رشد و ترقی و با افقی رو به جلو حرکت خواهند کرد.
وی بیان کرد: در همه امور اراده الهی وجود دارد و اگر امروز ایران اسلامی عزت و افتخاری را کسب کرده به طور قطع به اذن و خواسته خداوند متعال است.
کرمی گفت: دشمنان از همه ترفندها و دسیسه‌ها برای مقابله با ایران اسلامی استفاده کرده تا ما را به تسلیم وادار کند؛ اما از آنجایی که دست خدا از همه دست‌ها بالاتر بوده و ملت شریف ایران ایمان به خدا و تکیه بر ذات الهی را در راس همه امور قرار داده، دشمنان این سرزمین و ملت سرافراز آن خوار و ذلیل و نابود شده و خواهند شد.
وی ادامه داد: ضرورت دارد مثل ایام دفاع مقدس همه در میدان باشیم؛ امروز دشمن با حربه جنگ شناختی و تسلط بر اذهان، افکار و بهره‌گیری از فضای مجازی و هدایت ایده‌ها به سوی اهداف پلید خود استفاده می‌کند اما غافل از آن است که مردم ما با پشتوانه محکمی مثل قرآن در مقابل آنان ایستاده و خواهند ایستاد.
استاندار سیستان و بلوچستان خطاب به معلمان خاطرنشان کرد: نقش بی بدیل شما در بین دانش آموزان، تاثیرگذار و ماندگار است و شما مهمترین عنصر تربیتی و سازنده شخصیت دانش آموزان هستید؛ دانش آموزان نیز باید با اراده مصمم و تلاشی مضاعف به دنبال ساختن خود و آینده خود باشند.
وی ضمن تاکید بر ضرورت ارتباط دوسویه خانه و مدرسه و مشارکت اولیای دانش‌آموزان در فرایند تعلیم و تربیت و آینده فرزندانشان، بیان کرد: با همه وجود از برنامه‌ها و فعالیت‌های دستگاه تعلیم و تربیت استان حمایت و همراهی خواهیم کرد و اعتقاد داریم هر آنچه در آموزش و پرورش اتفاق افتد به طور قطع برای آینده ایران اسلامی، مهم و عزت آفرین خواهد بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.