گرامیداشت یادوخاطره نخستین شهید خلبان نیروی هوایی در مهاباد

مسئولان مهابادی به مناسبت سالگرد نخستین شهید نیروی هوایی کشور، مزار شهید سرلشکر خلبان خالد حیدری غبارروبی و گلباران کردند.

آیین غبارروبی و گلباران مزار نخستین شهید خلبان نیروی هوایی جمهوری اسلامی با حضور فرمانده تیپ لشکر ۶۴ پیاده ارتش جمهوری اسلامی، فرماندار مهاباد و مسئولان دستگاه‌های اجرایی، فرماندهان نظامی و انتظامی، خانواده معظم شهید حیدری و جمعی از فرماندهان و سربازان تیپ ۳۴۶ شهید نصیرزاده ارتش در کنار یادمان این شهید سرافراز در ورودی مهاباد از سمت ارومیه برگزار شد.

امیر هرمز طبرخونی فرمانده تیپ لشکر ۶۴ پیاده ارتش جمهوری اسلامی در این مراسم گفت: بزرگداشت یاد و خاطره شهیدانی که در روز‌های اول جنگ فداکارانه در مقابل هجوم شدند به پا خواستند وظیفه همه ما است.

وی اضافه کرد: امنیتی که پس از ۴۳ سال شاهد آن هستیم بدون از خودگذشتگی و ایثار پایدار نخواهد بود مگر اینکه فرهنگ رشادت و مقاومت را در بین جوانان زنده نگه داریم.

امیرطبرخونی تاکید کرد: شهیدان سند افتخار نظام مقدس ما هستند و ادامه دادن راه این عزیزان همواره سرلوحه ما باقی خواهد ماند.

این آیین با نواختن سرود جمهوری اسلامی توسط گروه سرود تیپ ۳۴۶ شهید «نصیرزاده» ارتش در مهاباد آغاز شد و حاضران با قرائت فاتحه و نثار شاخه گل بار دیگر با آرام‌های والای انقلاب اسلامی و راه شهدا، تجدید پیمان کردند.

سرلشکر خلبان خالد حیدری از تیزپروازان نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی در نخستین روز جنگ تحمیلی هنگام ماموریت هوایی در عراق به درجه رفیع شهادت نایل و در آسمان جاودانه شد.

زمانی که ارتش بعث عراق با پشتیبانی استکبار و هم پیمانانش در روز سی و یکم شهریور ماه سال ۱۳۵۹ به خاک ایران تجاوز کرد، بیش از ۲ ساعت از این حمله ناجوانمرادنه و بمباران سنگین نقاط راهبردی ایران نمی‌گذشت که ۲ گروه پروازی از تیزپروازان ارتش جمهوری اسلامی، ۲ پایگاه اصلی هوایی عراق به نام‌های شعیبه و کوت را بمباران کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.