استاندار:

اولویت‌های پیشرفت آذربایجان غربی در سند توسعه تعیین شود

استاندار آذربایجان غربی گفت: اولویت‌های پیشرفت و آبادانی استان در سند توسعه برای عملیاتی کردن تصمیمات و مصوبات تعیین شود.

استاندار آذربایجان غربی صبح امروز در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان با تاکید بر تهیه سند اجرایی برای تعیین تکلیف مدیران دستگاه‌های اجرایی آذربایجان غربی، افزود: با تمرکز بر روی شاخص‌هایی که باید براساس اولویت‌ها ارتقاء یابند، زمینه برای رسیدن به میانگین کشوری در این شاخص‌ها فراهم شود.

محمدصادق معتمدیان با اعلام اینکه پیشرفت باید همراه با عدالت باشد، خاطرنشان کرد: رویکرد نظام و دولت سیزدهم، پیشرفت کشور بر پایه رعایت عدالت و توسعه متوازن می‌باشد و دستگاه‌های اجرایی آذربایجان غربی نیز در این مسیر گام برخواهند داشت تا نابرابری‌ها جبران شود.

استاندار آذربایجان غربی به همکاری‌های مرزی و اقتصادی با کشور ترکیه نیز اشاره کرده و افزود: از مزایا، دانش و تکنولوژی کشور ترکیه در حوزه نساجی برای سرمایه گذاری و تولید در استان استفاده خواهد شد.

معتمدیان همچنین با تاکید بر اینکه ریل گذاری و نقشه راه توسعه شهرستان‌های استان باید در سند توسعه مد نظر قرار گیرد، تصریح کرد: برای تعیین رویکرد‌ها براساس اولویت‌های توسعه آذربایجان غربی برنامه ریزی شده و در قالب یک زمان بندی مشخص برنامه‌ها اجرایی شود.

وی در ادامه به پتانسیل‌های نهفته در مرز‌های استان اشاره کرده و افزود: از ظرفیت پایانه‌ها و ترانزیت کالا از مرز‌های آذربایجان غربی، برای توسعه و درآمدزایی در استان استفاده شود.

استاندار آذربایجان غربی در پایان با تاکید بر اهتمام جدی مدیران در جذب اعتبارات مصوب، اضافه کرد: مدیران دستگاه‌های اجرایی استان در جذب اعتبارات و اجرای پروژه ها، مدیریت زمان داشته باشند.

جذب نشدن ۳۸۰۰ میلیارد تومان اعتبارات ملی در استان

مقام ارشد اجرایی استان از جذب نشدن ۳ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبارات ملی در استان انتقاد کرد و‌ گفت: ۱۰ درصد دستگاه‌های اجرایی استان کمتر از انتظار عمل کردند و نتوانستند مدیریت خوب مالی داشته باشند.

معتمدیان با اشاره به اینکه مدیران باید شجاعت ریسک پذیری در مدیریت مالی را داشته باشند تصریح کرد: مدیران باید از ابتدایی سال برای مدیریت منابع در اختیار اقدام کنند و آن را به آخر سال واگذار نکنند.

وی از تلاش چند ماهه مدیران مالی استان برای جلوگیری از بازگشت این میزان اعتبار قدردانی کرد و گفت: باید معاونان توسعه در دستگا‌های اجرایی اسرافیت بیشتری به مسائل مالی داشته باشند و مدیران کارمندان را دوباره آموزش دهند

استاندار آذربایجان غربی از سرعت انجام کار‌ها در طرح منطقه ویژه اقتصادی سرو و سند توسعه شهرستان‌ها نیز انتقاد کرد و افزود: این دو طرح هرچه سریعتر برای تصویب نهایی جزئیات آن در جلسه بعدی شورای برنامه ریزی و توسعه باید آماده شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.