کنترل ترافیک یاسوج در معابر پرتردد دانش‌آموزان

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کهگیلویه و بویراحمد از استقرار نیرو‌های پلیس راهور در معابر پرتردد دانش‌آموزان همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید خبر داد.

سرهنگ پیوست با اشاره به تمهیدات پلیس برای بازگشایی مدارس در شهر یاسوج گفت: با آغاز سال تحصیلی و بازگشایی مدارس، نیرو‌های پلیس راهور به منظور کنترل ترافیک و رفت و آمد دانش‌آموزان در زمان باز شدن و تعطیلی مدرسه‌ها در معابر پرتردد شهر که احتمال وقوع حوادث وجود دارد، مستقر می‌شوند.
 
وی افزود: از امروز اول مهرماه، پلیس راهنمایی و رانندگی با حداکثر ظرفیت در محور‌های پرتردد دانش‌آموزان و دانشجویان و در دیگر معابر حضور پیدا کرد.
 
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان گفت: جلسات زیادی در خصوص رفع معایب و نواقص موجود و بهبود علائم و خط‌کشی‌ها برگزار شده است و شهرداری باید به رفع این نواقص اقدام کند.
 
سرهنگ پیوست با تاکید بر اینکه در خصوص وضعیت فنی خودرو‌های سرویس مدارس نیز نظارت خواهیم داشت، اضافه کرد: خط قرمز پلیس، رانندگانی هستند که صلاحیت فعالیت به عنوان راننده سرویس مدرسه را ندارند.
 
وسایل نقلیه رانندگان سرویس مدارس باید دارای برچسب ویژه و مجهز به علائم ابلاغ‌شده از سوی تاکسیرانی باشند و بر اساس ظرفیت خودرو، دانش‌آموز سوار کنند؛ خط قرمز پلیس در فعالیت سرویس مدارس، سوار کردن سرنشین بیش از ظرفیت خودرو است.
 
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان گفت: کودکان زیر ۱۲ سال نباید در صندلی جلو بنشینند و دانش‌آموزی که روی صندلی جلو می‌نشیند هم حتما باید از کمربند ایمنی استفاده کند.
 
وی با تاکید بر لزوم استفاده از سرویس‌های مدارس مورد تایید آموزش و پرورش، افزود: نهاد‌های ذی‌ربط باید نداشتن سوءپیشینه، متعهد بودن و سلامت روحی و روانی رانندگان سرویس مدارس را مد نظر قرار دهند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.