تدابیر آموزش و پرورش برای جذب حدود ۱۰۰ هزار معلم

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: حدود ۱۰۰ هزار معلم باید در آموزش و پرورش جذب شوند که این موضوع فرآیند‌های خاص خود را دارد.

علامتی معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: در ۳۱ استان بیش از ۱۶ میلیون دانش آموز با حدود یک میلیون معلم، از اول مهرماه سر کلاس درس حاضر می‌شوند و در استان یزد نیز دانش آموزان ساعت هفت و ۳۰ دقیقه سر کلاس درس می‌روند.

او به طرح‌های گوناگون مدیران کل برای پایش و ساماندهی نیروی انسانی در استان یزد اشاره کرد و افزود: یکی از سرفصل‌های طرح مهر تامین نیروی انسانی بود که تاکنون بخشی از طریق آزمون‌های گوناگون و دانشگاه فرهنگیان و بخشی هم از طریق بازنشستگان صورت گرفته است. 

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: پیش بینی کرده ایم تا سال ۱۴۰۳ سیر نزولی در تامین نیروی انسانی داشته باشیم و از سال ۱۴۰۴ موضوع بطور مطلوب تامین شود. 

علامتی با بیان اینکه حدود ۱۰۰ هزار معلم باید جذب شوند، ادامه داد: در بحث جذب معلم سخت گیری‌هایی وجود دارد که البته از ظرفیت ماده ۲۸ هم استفاده می‌شود.

او بر برگزاری نماز جماعت در مدارس تاکید کرد و گفت: بحث‌های فرهنگی برای آموزش و پرورش تعریف شده است و از سوم مهر برنامه‌های فرهنگی و هنری در مدارس برگزار می‌شود.

علامتی ادامه داد: گرامیداشت هفته وحدت و استفاده از تشکل‌های دانش آموزی مانند هلال احمر، انجمن‌های اسلامی و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان در برنامه امسال به آن توجه جدی شده است.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: طرح کانون مدرسه را نیز در برنامه داریم که کانون در اطراف هر مدرسه‌ای است و با محوریت مدارس ابتدایی از فعالیت‌های ۶۰ گانه کانون بهره مند می‌شوند.

علامتی اظهار داشت: امسال وزارت آموزش و پرورش پویانمایی بچه زرنگ در سینما‌ها را برای حضور دانش آموزان از پنجم مهر تدارک دیده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار