تولید سامانه مدیریت هوشمند آبیاری کشاورزی در شرکتی دانش بنیان در اصفهان

سامانه مدیریت هوشمند آبیاری در صنعت کشاورزی به همت پژوهشگران شرکتی دانش بنیان در اصفهان تولید شد.

مدیرعامل شرکتی دانش‌بنیان در اصفهان، با بیان اینکه  امنیت غذایی، آبی، محیط زیستی و ضریب خودکفایی کشور را در این حوزه از اهمیت بالایی برخوردار است گفت: استفاده از این سامانه  می‌تواند علاوه بر کاهش مصرف آب به واسطه بهینه‌سازی آبیاری، کیفیت، مقدار و در نهایت سود کشاورزی را به اندازه قابل توجهی افزایش دهد.


پروانه عسگری نیا افزود: یکی از روش‌های افزایش بهره‌وری در این صنعت، مدیریت مصرف آب است و پژوهشگران این شرکت با روشی تخصصی بر مدیریت هوشمند مصرف آب در مزارع کشاورزی، باغها و گلخانه‌ها تمرکز کرده و کشاورزی دقیق را ترویج می‌کند.


او با اشاره به فعالیت این شرکت در زمینه افزایش امنیت غذایی، آبی، محیط زیستی و ضریب خودکفایی کشور گفت: سامانه مدیریت هوشمند مصرف آب که به سامانه بابا حیدر شهرت دارد، یک نرم افزار برخط وب و تعاملی در بخش آب و کشاورزی است که بر اساس پردازش یکپارچه اطلاعات آب، خاک، گیاه و همچنین محدودیت‌های آبیاری، برنامه دقیق آبیاری شامل زمان و حجم آب مورد نیاز برای محصول را به کشاورز ارائه می‌دهد.


این پژوهشگر اصفهانی افزود: این سامانه به طور کلی بر افزایش تولید در واحد سطح و در نهایت افزایش سودآوری کشاورزان پیشرو تمرکز دارد.


او  گفت: استفاده از این سامانه بر اساس بررسی نتایج حاصل، افزایش ۵۵ درصدی بهره‌وری مصرف آب، افزایش ۴۷ درصدی تولید سیب زمینی (محصول مورد بررسی)، افزایش ۲ برابری سود کشاورز و کاهش ۲۷ درصدی بهای تمام شده تولید محصول را به دنبال داشته که بسیار قابل توجه است. بهبود کیفیت محصول نیز از دیگر دستاورد‌های این سامانه است.


عسگری نیا تصریح کرد: از آنجا که رسالت ما محرومیت‌زدایی، آگاهی بخشی و ایجاد ثروت در روستا‌ها بدون سرمایه‌گذاری مجدد و با استفاده از زیرساخت‌های موجود در مزارع، ایجاد ارزش افزوده به سرمایه‌گذاری‌های قبلی کشاورزان و افزایش اشتغال در روستا‌ها و جلوگیری از مهاجرت است، امکان ارائه خدمات به کشاورزان از طریق شیوه‌های مختلف نظیر مشارکت در کشت فراهم شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.