انتقاد شورای نظامی نیجر از دبیرکل سازمان ملل متحد

شورای نظامی نیجر دبیرکل سازمان ملل متحد را به همدستی با فرانسه برای جلوگیری از حضور نماینده این شورا در نشست مجمع عمومی این نهاد بین المللی متهم کرد.

 شورای نظامی نیجر جمعه شب در بیانیه‌ای ضمن انتقاد از آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد را متهم کرد در همدستی با فرانسه از حضور نماینده این شورا در نشست مجمع عمومی این نهاد بین المللی جلوگیری کرده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، شورای نظامی نیجر که ژوئیه گذشته در پی کودتای نظامی قدرت را به دست گرفته است، گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد را متهم کرد که از مشارکت نماینده این شورا در نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک جلوگیری کرده و این اقدام را خائنانه خواند.

شورای نظامی نیجر گفت که گوترش با ممانعت از مشارکت کامل نیجر در هفتاد و هشتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد، اشتباه کرده است. گوترش با پذیرش درخواست لغو اعتبار نماینده ما در جلسات مجمع عمومی، با فرانسه همدستی کرده است.تصمیم دبیرکل سازمان ملل متحد با از بین بردن فرصت شفاف سازی اقدامات استعماری فرانسه، جاه طلبی‌های امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه را برآورده می‌کند.

رهبران نظامی نیجر پس از سرنگون ساختن دولت محمد بازوم رئیس جمهور این کشور در ۲۶ ژوئیه، از سیلوین ایت سفیر فرانسه خواسته بودند که خاک نیجر را ترک کند.کودتاچیان نیجر ششم مرداد ماه ژنرال عبدالرحمن چیانی را به عنوان رئیس شورای انتقالی این کشور منصوب کردند.

ارتش نیجر به تازگی به مقامات فرانسوی دستور داده است که این کشور را ترک کنند، اما فرانسه با این استدلال که حکومت نظامیان در نیجر فاقد مشروعیت است، از پیروی از این دستور خودداری کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار