توصیه های تغذیه ای به دانش آموزان

صبحانه مهمترین وعده غذایی روز است، خوردن یک صبحانه مغذی می‌تواند به دانش اموزان کمک کند تا تغذیه بهتر و حتی عملکرد بهتری در مدرسه داشته باشد.

در یک صبحانه مقوی، توصیه می‌شود از انواع نان بویژه نان‌های تیره و سبوس دار در کنار مواد غذایی حاوی پروتئین مانند پنیر و تخم مرغ استفاده شود. همراه کردن این اقلام غذایی با شیر و مغز دانه‌هایی مثل گردو به تامین مواد مغذی مورد نیاز بدن دانش آموزان کمک خواهد کرد.
دانش آموزان علاوه بر سه وعده غذایی اصلی به میان وعده نیز نیاز دارند و بهترین میان وعده‌ها برای دانش آموزان لقمه نان و پنیر و گردو، انواع میوه‌ها (سیب، پرتقال، نارنگی، موز، هلو، زردآلو، لیمو شیرین ) و سبزیجات تازه (مانند هویج، کاهو، خیار ) و میوه‌های خشک (ماننده برگه میوه ها، کشمش و انجیر خشک و مویز و توت خشک)، مغزدانه‌ها (مانند گردو، فندق، پسته و بادام)، شیر و بیسکویت‌های سبوس دار است.
 یکی از نکات بسیار مهم در وعده غذایی ناهار دانش آموزان، زمان مصرف آن است که نباید خیلی به تاخیر بیفتد. توصیه میشود تمام دانش آموزان وعده غذایی ناهار خود را بین ساعت ۱۲ تا ۱۳ مصرف کنند و مصرف این وعده به بعد از تعطیل شدن مدرسه موکول نشود.
در وعده غذایی ناهار، دانش آموزان می‌توانند از انواع غذا‌های مرسوم در فرهنگ ایرانی استفاده کنند مشروط بر اینکه میزان چربی این غذا‌ها خیلی زیاد نباشد، از غذا‌های سرخ کرده به تکرر استفاده نشود و این وعده غذایی در کنار خود حتما یک واحد لبنیات و یک واحد سبزی (مثل سبزی خوردن یا سالاد یا دو تا خیار یا گوجه) را به همراه داشته باشد. 
برچسب ها: آموزش و پرورش ، تغذیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.