در واکنش به اظهارات نتانیاهو

رام الله: بدون تحقق خواسته‌های فلسطینیان صلحی در منطقه نخواهد بود

تشکیلات خودگردان فلسطین در واکنش به اظهارات نتانیاهو در مجمع عمومی سازمان ملل تأکید کرد بدون تحقق خواسته‌ فلسطینیان صلحی در منطقه وجود نخواهد داشت.

 تشکیلات خودگردان فلسطین جمعه شب در واکنش به اظهارات بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، تأکید کرد که بدون تحقق خواسته‌های فلسطینیان صلح و ثباتی در منطقه وجود نخواهد داشت.

به گزارش القدس العربی، «نبیل ابو ردینه» سخنگوی تشکیلات خودگردان فلسطین در بیانیه‌ای، گفت: بدون رضایت مردم فلسطین و تحقق خواسته‌های آن‌ها بر اساس قطعنامه‌های بین المللی و ابتکار صلح عربی، صلح و ثباتی در منطقه وجود نخواهد داشت. 

وی افزود: این موضع رسمی فلسطین است که توسط رهبری فلسطین مشخص شده و از آن دست برنمی‌دارد و هرکس غیر از این باور داشته باشد، اشتباه می‌کند. 

سخنگوی تشکیلات خودگردان فلسطین اضافه کرد: صلح از فلسطین آغاز و ثبات با دستیابی ملت فلسطین به حقوق مشروع ملی و برپایی کشور مستقل خود به پایتختی قدس شرقی آغاز می‌شود و بدون آن صلح، امنیت و ثبات در منطقه وجود نخواهد داشت. 

ابو ردینه در پایان تاکید کرد: مردم فلسطین از اصول ملی خود عدول نخواهند کرد و به سرزمین و مقدسات خود پایبند خواهند ماند و تاریخ همواره ثابت کرده است که اشغالگری هر چقدر هم که طول بکشد از بین خواهد رفت. 

نتانیاهو روز جمعه در نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفته بود: (رژیم) اسرائیل منافع مشترک زیادی با کشور‌های عربی دارد که امکان برقراری صلح گسترده‌تر را فراهم می‌کند. صلح با کشور‌های عربی شانس دستیابی به صلح با فلسطینی‌ها را افزایش می‌دهد. 

نخست وزیر رژیم صهیونیستی همچنین گفته بود: فلسطینی‌ها نباید حق وتوی توافقنامه‌های عادی سازی روابط میان ما با کشور‌های عربی را داشته باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۲ ۰۱ مهر ۱۴۰۲
عده ایی مثل تونمیگذاردملت بیچاره فلستین به ارامش برسند حیف ازاین ملت مسلمان ساده لوح خدایا این ملت فلستین راخودت حمایت کن یک دیواربزرگ بین این دوکشورایجاد بفرما
آخرین اخبار