اصفهان یکی از قطب‌های قدرتمند نینجوتسو است

مسئول برگزاری مسابقات کشوری نینجوتسو گفت: اصفهان یکی از قطب‌های پر قدرت این رشته در ایران است.

مسئول برگزاری مسابقات کشوری نینجوتسو در حاشیه برگزاری بیست‌وپنجمین دوره مسابقات نینجوتسو نینجا قهرمانی استان اصفهان  گفت: اصفهان یکی از قطب‌های پر قدرت این رشته در ایران است و نزدیک به ۹ دوره است که اصفهان سکوی قهرمانی مسابقات را از آن خود کرده است.

داریوش ملکی  افزود: مسابقات قهرمانی استان هنر‌های رزمی نینجوتسو انتخابی کشور در استایل هنر‌های فردی، فوکیا جوتسو، شوریکن جوتسو و کاتا در رده‌های سنی نونهالان، نوجوانان، امید و بزرگسالان با حضور ۱۴ شهرستان و بیش از ۹۰۰ ورزشکار در حال برگزاری است.

او افزود: حدود ۲۸ مربی فعال استان اصفهان در این مسابقات حضور دارند؛ نینجوتسو از سال ۱۳۸۹ در استان اصفهان پایه گذاری شده است و با قاطعیت می‌توان گفت اصفهان یکی از قطب‌های پر قدرت این رشته در ایران است.

به گفته ملکی، در حال حاضر ۶۰۰۰ هنرجوی تحت پوشش و بیش از ۸۵ مربی فعال در این استان حضور دارند و نزدیک به ۹ دوره است که اصفهان سکوی قهرمانی مسابقات را از آن خود کرده است.

ملکی پیرامون برگزاری مسابقات آسیایی تصریح کرد: آخرین دوره مسابقات کشوری سال گذشته در اصفهان برگزار شد و به نوعی انتخابی تیم ملی به شمار می‌رفت؛ برای حضور در مسابقات آسیایی نیز در انتظار کسب مجوز از شورای برون مرزی هستیم.

اوبیان کرد: در ابتدای اسفندماه مسابقات آسیایی را به میزبانی کشور مالزی خواهیم داشت؛ می‌توان گفت ۴۰ درصد از اعضای تیم‌ملی در استایل هنر‌های فردی، فوکیا و شوریکن از بازیکنان استان اصفهان هستند.

مسئول برگزاری مسابقات کشوری نینجوتسو  ادامه داد: مسابقات کشوری در استایل هنر‌های فردی بهمن ماه برگزار خواهد شد و اگر همکاری اداره کل ورزش‌وجوانان و هیئت‌های مربوطه به خوبی باشد امیدوار هستیم میزبانی این رقابت‌ها را برای چهارمین بار در اختیار اصفهان قرار دهیم.

ملکی خاطرنشان کرد: رشته نینجوتسو نینجا زیر نظر فدراسیون انجمن ورزش‌های رزمی است و در اصفهان نیز با همکاری رئیس هیئت توانستیم بهترین عملکرد را ارائه دهیم.

منبع: ایمنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.