امام جمعه زرند:

امروز تحریم هستیم تا پهپاد صادر نکنیم

حجت الاسلام شجاعی گفت: تا دیروز تحریم بودیم که مثلا سیم خاردار وارد نکنیم؛ اما امروز تحریم هستیم تا پهپاد صادر نکنیم.

حجت الاسلام شجاعی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان زرند با گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: دفاع مقدس ما در زمینه‏‌های مختلف سیاسی، نظامی، اجتماعی، فرهنگی و... توانست معادلات جهانی را بر هم بزند.

او دوران دفاع مقدس را سرشار از عزت و افتخار دانست و افزود: آحاد مختلف ایران اسلامی به رهبری امام راحل (ره) در مقابل این تهاجم ناجوانمردانه، ایستادند و با تکیه بر خداوند متعال و درس گرفتن از آموزه‌های دینی به پیروزی رسیدند.  

خطیب جمعه زرند وجود انسجام، اتحاد و همدلی مردم و برخورداری از رهبری آگاه و عالم را از رموز موفقیت ایران اسلامی دانست و بیان داشت: دوران دفاع مقدس برای کشور ما دستاورد‌های مادی و معنوی فراوانی داشت و ما در آن دوران، روز‌هایی را پشت سر گذاشتیم که برای تامین پیش پا افتاده‌ترین اقلام دفاعی، مانند سیم خاردار می‌بایست در پیش بیگانگان گردن کج کنیم و تحریم بودیم و  دشمنان پیوسته مراقب بودند تا ابتدایی‌ترین ادوات جنگی وارد کشور ما نشود؛ اما امروز به برکت خون پاک و مطهر شهدا و تلاش‌های شبانه روزی جوانان نخبه کشورمان، تسلیحاتی در اختیار داریم که دشمن از صادر شدن این‌ها در هراس است.  

 او بیان داشت: تا دیروز تحریم بودیم که مثلا سیم خاردار وارد نکنیم؛ اما امروز تحریم هستیم تا پهپاد صادر نکنیم و این‌ها همه دستاورد‌های دوران دفاع مقدس است.  

 حجت الاسلام شجاعی با بیان اینکه به فضل خداوند و رهنمو‌های مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، انقلاب اسلامی در مسیر پیشرفت و عقلانیت از گردنه‌های سختی عبور کرده است و حرکت انقلاب در بستر معنویت، برای رسیدن به عدالت شتاب گرفته است. به طوری که هیچ قدرتی در دنیا نمی‌تواند مانع این حرکت شود و ملت ایران هر روز شاهد یک پیروزی پیدا و پنهان است و قدرت‌های جهانی چاره‌ای جز زانو زدن در مقابل اراده مستحکم و پولادین ملت ایران را ندارند و نخواهند داشت.  

او با بیان افتخارات این شهرستان از جمله تعداد قابل توجه رزمندگان، شهدا و اسرا، وجود خانواده با ۳ شهید، حضور سرداران و ایثارگران زرندی در بیشتر عملیات‌های جنگ و موفقیت‌های آن‌ها در دور کردن دشمن از مرز‌های کشور بر تبیین و تشریح نقش شهرستان زرند در دفاع مقدس تاکید کرد.  

امام جمعه زرند در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جشن عاطفه‌ها در آستانه سال تحصیلی برای حل مشکلات دانش‌آموزان نیازمند، گفت: باید به گونه‌ای در این جشن شرکت کنیم که دانش‌آموزان محروم برای حضور در کلاس‌های درس مشکل و کمبودی نداشته باشند.

او  با اشاره به فصل برداشت محصول پسته بر لزوم رعایت مسائل بهداشتی و فراوری بهداشتی این محصول استراتژیک برای جایگاه پسته ایران در بازار‌های جهانی تاکید کرد.  

حجت الاسلام شجاعی همجنین با اشاره به کمبود آب‌های زیرزمینی بر اجرای طرح‌های نوین آبیاری تاکید کرد.  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار