جشنواره انار جوشقان کاشان مهرماه برگزار می‌شود

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کاشان گفت: جشنواره انار در روستای جوشِقان این شهرستان در روز‌های ۲۷ و ۲۸ مهر ماه برگزار می شود.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان کاشان  گفت: این جشنواره در تقویم گردشگری شهرستان کاشان ثبت شده و امید است با برگزاری آن و دیگر رویداد‌های فرهنگی که در تقویم گردشگری شهرستان کاشان ثبت شده  بتوان به توزیع گردشگر در فصول مختلف سال در مناطق مختلف روستایی کمک کرد.

احمد دانائی‌نیا افزود: محصول انار جوشقان یکی از قابلیت‌های مهم این روستا است که می‌تواند الگوی مناسبی برای گردشگری کشاورزی یا گردشگری مزرعه برای توسعه روستا و رونق اقتصادی آن باشد.

او گفت: جشنواره‌های محلی علاوه بر جذب گردشگران به مناطق روستایی می‌توانند بر افزایش اشتغال، افزایش درآمد، توانمند سازی مردم روستایی، پی بردن به اهمیت محیط زیست و جلوگیری از تخریب آن، کاهش مهاجرت از روستا به شهر، افزایش تولید صنایع دستی، حفظ و نگه داری از بنا‌های تاریخی نقش مهمی ایفا کنند.

دانایی نیا با اشاره به اینکه جشن انار الگوی مناسب گردشگری مزرعه است افزود:  برگزاری جشنواره‌های محلی به لحاظ اجتماعی و فرهنگی، اقتصادی، کالبدی و زیست محیطی در توسعه‌ی روستایی مؤثر است.

منبع : مهر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار