بیش از ۲۰۰ دانشجوی خارجی در دانشگاه شهرکرد مشغول به تحصیل هستند

۲۵۰ دانشجوی خارجی برای سال تحصیلی ۱۴۰۲- ۱۴۰۳ در رشته‌های تحصیلات تکمیلی دانشگاه شهرکرد ثبت‌نام شده‌اند.

رئیس دانشگاه شهرکرد گفت: ۲۵۰ دانشجوی خارجی برای سال تحصیلی ۱۴۰۲- ۱۴۰۳ در رشته‌های تحصیلات تکمیلی از جمله علوم انسانی، حقوق و تربیت‌بدنی در این دانشگاه ثبت نام شدند.

یاسر پیرعلی با بیان اینکه دانشجویان خارجی ثبت‌نام شده در دانشگاه شهرکرد از کشور عراق هستند، افزود: انتظار می‌رود جمعیت دانشجویان خارجی دانشگاه شهرکرد به ۳۰۰ نفر در سال تحصیلی جاری افزایش یابد.

وی افزود: پیش از این در سال ۹۶ نیز ۲۰ دانشجوی خارجی از کشور افغانستان در دانشگاه شهرکرد مشغول به تحصیل بودند، که فارغ التحصیل شدند.

رئيس دانشگاه شهرکرد با بیان اینکه این دانشگاه خوابگاه مناسب برای دانشجویان بین‌الملل که ۸۰ درصد آنان مرد هستند ندارد، گفت: برای جذب دانشجوی خارجی در دانشگاه ، فضای مناسب برای اسکان آن‌ها ایجاد و خوابگاه دانشجویان بین‌الملل احداث شود.

وی تأکید کرد: در همین ارتباط تأمين مجموعه خوابگاهی برای دانشجویان بین‌الملل دانشگاه شهرکرد از جمله الزاماتی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

رئیس دانشگاه شهرکرد گفت: تلاش می‌شود پس از حل مشکل تأمین خوابگاه برای دانشجویان داخلی، اسکان دانشجویان بین الملل این دانشگاه با هزینه خودشان در بیرون از دانشگاه (نه به صورت خودگردان) بلکه با هماهنگی و کنترل دانشگاه مهیا شود.

دانشگاه شهرکرد با داشتن سه پردیس علمی در شهرکرد، فارسان و بروجن و هفت دانشکده پذیرای بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ دانشجو است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار