ارزیابی وضعیت ترویج کتابخوانی در سمنان

هیات داوران هشتمین دوره جشن پایتخت کتاب ایران از فعالیت ها، ظرفیت‌ها و برنامه‌های کتاب و کتابخوانی شهر سمنان بازدید کردند.

هیات داوران این دوره جشنواره پایتخت کتاب ایران متشکل از نمایندگانی از وزارت کشور، نهاد کتابخانه‌های عمومی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بودند که سرپرستی این هیات بر عهده اسماعیل جانعلی پور مدیرکل مجامع، تشکل‌ها و فعالیت‌های فرهنگی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بود.

اعضای این هیات در این برنامه یک روزه از کتابخانه‌های مختلف سمنان از جمله کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، دانشگاه سمنان، کتابخانه‌های مردمی مهد کرامت، هیات انصار، کتابخانه آیت الله عالمی و کتابخانه تلفنی رنگین کمان شهرداری سمنان بازدید کردند و در جریان فعالیتها، برنامه‌ها و طرح‌های توسعه و گسترش فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در سمنان قرار گرفتند.

هیات داوران هشتمین جشنواره پایتخت کتاب ایران همچنین در نشستی با اعضای شورای شهر و مسئولان شهرداری سمنان با فعالیت‌های فرهنگی شهرداری در توسعه اقدامات توسعه کتابخوانی و طرح‌های اجرا شده آشنا شدند.

بازدید از کتابخانه مرکزی سمنان و نشست با مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان و بازدید از دبیرخانه توسعه و گسترش کتاب و کتابخوانی استان سمنان و نیز بازدید از طرح‌های خلاقانه و نوآورانه این دبیرخانه که با مشارکت ارگان‌های مختلف درحال اجراست ازجمله برنامه‌های این هیات بود

همچنین با هدف بررسی طرح‌های کتاب و کتابخوانی و رشد و توسعه فرهنگ مطالعه و کتاب و کتابخوانی در طرح آرامش ماندگار دارالقرآن مهدیشهر با حضور مسئولین کشوری و استان و شهرستان در محل دارالقرآن برگزار شد.

محمدرضا اسفاری مدیر کل فرهنگی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و غلامعلی رئیس دبیرخانه شورای اجتماعی کشور در این بازدیدها بر لزوم تداوم فعالیت های کتاب محور در سمنان تاکید کردند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار