قرقیزستان خواستار رسیدگی به بحران انسانی در افغانستان شد

رئیس‌جمهور قرقیزستان از جهان خواست به کمک‌های بشردوستانه به مردم افغانستان ادامه دهد.

رئیس‌جمهور قرقیزستان گفت که مردم افغانستان با مشکلات قابل توجهی روبه رو هستند و در صورت نبود موضع هماهنگ جامعه جهانی، وضعیت در این کشور وخیم‌تر خواهد شد.

سادیر جباروف در هفتاد و هشتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل از جهان خواست به کمک‌های بشردوستانه به مردم افغانستان ادامه دهد.

رئیس‌جمهور قرقیزستان اما در سخنرانی خود در هفتاد و هشتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل تأکيد کرد که باید به بحران انسانی در افغانستان رسیدگی شود.

وی گفت: اغراق آمیز نیست اگر بگویم افغانستان با یک بحران انسانی با پیامدهای اجتناب ناپذیر آن نه تنها برای مناطق اطراف، بلکه برای کل جامعه جهانی تهدید محسوب می‌شود.»

رئیس‌جمهور قرقیزستان همچنین با بیان اینکه کشورش خواهان یک افغانستان با ثبات است، تأکید کرد: صحبت از امنیت و ثبات در آسیای میانه را باید در چارچوب وضعیت افغانستان در نظر بگیریم.

اظهارات وی در حالی مطرح شده که پیش تر برنامه جهانی غذا از کمبود بودجه در افغانستان خبر داد.

سیندی مک‌کین، رئیس اجرایی برنامه جهانی غذا هشدار داد اگر این سازمان نتواند بودجه پیدا کند، از افغانستان به طور کامل بیرون خواهد شد.

دین درحالی است که روز گذشته قرقیزستان میزبان کنفرانسی با حضور نمایندگان سرویس‌های اطلاعاتی کشورهای مستقل مشترک‌المنافع بود و شرکت‌کنندگان در این کنفرانس با نگرانی از وضعیت افغانستان تصمیم گرفتند تا همکاری‌های چندجانبه در کشورهای مستقل مشترک‌المنافع تقویت شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار