بانک توسعه آسیایی به افغانستان کمک بشردوستانه می‌کند

بانک توسعه آسیایی اعلام کرد قرار است به افغانستانی های آسیب پذیر از جمله زنان و دختران افغانستانی کمک مالی می‌کند.

براساس بیانیه بانک توسعه آسیایی کمک ۴۰۰ میلیون دلاری این بانک به افغانستانی های آسیب پذیر به ویژه زنان و دختران در افغانستان تصویب شده و قرار است این کمک در اختیار ادارات وابسته به سازمان ملل متحد قرار گیرد.

براساس بیانیه بانک توسعه آسیایی، ۱۰۰ میلیون دلار از این کمک در اختیار برنامه جهانی غذا قرار می‌گیرد تا به یک میلیون و ۳۰۰ هزار فرد نیازمند در افغانستان کمک کند، همچنین ۱۰۰ میلیون دلار دیگر از این کمک در اختیار اداره غذا و کشاورزی سازمان ملل متحد قرار می‌گیرد و ۲۰۰ میلیون دلار هم به صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد پرداخت می‌شود تا خدمات مورد نیاز را برای ۷ و نیم میلیون نفر در ده استان افغانستان ارائه کند.

همچنین اتحادیه اروپا اعلام کرده است ۱۴ میلیون یورو (معادل حدود صد و پنجاه میلیون دلار) کمک اتحادیه اروپا به مردم افغانستان که دسامبر سال گذشته میلادی در واکنش به تصمیم حکومت سرپرست افغانستان مبنی بر ممنوعیت کار زنان در سازمان‌های غیردولتی داخلی و خارجی مسدود شده بود، آزاد می‌شود.

قرار است این کمک در اختیار سازمان ملل متحد، بانک جهانی و سازمان‌های غیردولتی قرار بگیرد تا برای کمک به افراد مستحق هزینه شود.

این کمک اتحادیه اروپا قرار است در بخش‌های معیشتی، آموزش، بهداشت، کشاورزی و توانمندسازی اقتصادی زنان در افغانستان به مصرف برسد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار