آغاز سال تحصیلی جدید حوزه‌های علمیه آذربایجان شرقی

سال تحصیلی جدید حوزه‌های علمیه آذربایجان شرقی با برگزاری مراسمی در حوزه علمیه ولی عصر (عج) تبریز آغاز شد.

 نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در آغاز سال تحصیلی حوزه‌های علمیه با بیان اینکه احکام نورانی اسلام از طریق حوزه‌های علمیه به دست مردم می‌رسد گفت: طلاب باید به مقام و جایگاهی برسند که بتوانند معارف دین را همان‌گونه که هست کسب کنند.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم افزود: طلاب حوزه‌های علمیه باید هم برای تقویت بنیه علمی و هم تربیت و تزکیه و تهذیب اهتمام جدی داشته باشند.

وی تصریح کرد: در زمان حساس کنونی که دنیا در سایه انقلاب اسلامی بیش از پیش به معارف و احکام اسلامی توجه پیدا کرده و از سوی دیگر دشمنان می‌خواهند جلوی پیشرفت اسلام را بگیرند وظیفه ما حوزویان بسیار سنگین است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به سیل عظیم شبهات در جامعه گفت: حوزه‌های علمیه باید با تفکر بیشتر قبل از طرح شبهات آن‌ها را مطرح و پاسخ صحیح و درست شبهات را دریابند.

وی با بیان اینکه علاوه بر فقه در حوزه فلسفه و کلام هم با تحولات و پرسش‌های جدیدی مواجهیم افزود: از حوزه‌های علمیه انتظار می‌رود تمامی تفکرات فلسفی و کلامی را رصد کنند و به آن‌ها بپردازند.

وی دشمن شناسی را از وظایف دیگر حوزویان خواند که نظام را از گزند دشمنان و بدخواهان حفظ می‌کند و بر لزوم آشنایی کامل آنان با مسائل سیاسی تاکید کرد.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم گفت: حوزویان برای مقابله با بدعت‌ها و عرفان‌های فکری و التقاطی از هیچ کوششی دریغ نکنند.

آیت الله کعبی عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری هم در این مراسم رسالت اصلی حوزه را تبلیغ و تبیین عنوان کرد و فهم عمیق دین در همه ابعاد، داشتن چشم بصیرت اعتقادی، اخلاقی، فقهی و سیاسی و اجتماعی، حضور در میدان، توجه به متن و نه حاشیه و تهذیب نفس را از وظایف اصلی طلاب حوزه‌های علمیه دانست.

حجت الاسلام روشن تن مدیر حوزه‌های علمیه آذربایجان شرقی نیز با اشاره به درخشش طلاب استان در المپیاد‌های علمی و جشنواره‌های ملی گفت: حوزه‌های علمیه به عنوان یکی از مراجع تعیین کننده نظام و علوم مختلف اسلامی امروز در حال ورود به عرصه‌های مختلف علمی هستند.

هم اکنون حدود ۴ هزار طلبه برادر و خواهر در ۳۵ مدرسه حوزه علمیه آذربایجان شرقی مشغول تحصیل می‌کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.