توجه به مدارس دولتی در اولویت آموزش و پرورش استان

مدیر کل آموزش و پرورش استان یزد گفت: محوریت فعالیت‌های امسال آموزش و پرورش، تقویت مدارس دولتی به ویژه ۳۷۸ مدرسه واقع در ۵۶ محله کمتر برخوردار استان یزد است.

رحیمی نژاد مدیر کل آموزش و پرورش استان یزد  گفت: محوریت فعالیت‌های امسال تقویت مدارس دولتی به ویژه ۳۷۸ مدرسه واقع در ۵۶ محله کمتر برخوردار در استان با هدف عدالت بخشی و تقویت مدارس دولتی است.

رحیمی نژاد افزود: این فعالیت‌ها را در قالب طرحهای، چون طرح شهید عجمیان در قالب بازسازی و مرمت مدارس، طرح شهید حسین پور جعفری تحت پوشش قراردادن دانش آموزان نیازمند، طرح شهید سلیمانی تقویت امکانات و فضای ورزشی، طرح شهید همت توانمند سازی معلمان مدارس دولتی، طرح شهید محمود وندبا هدف شناسایی و جذب دانش آموزان بازمانده از تحصیل در مدارس دولتی اجرا می‌شود.

او با اشاره به اینکه توسعه رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش از جمله اولویت‌های آموزشی آموزش و پرورش است گفت: در این زمینه افزایش سهم رشته‌های مهارتی در پایه متوسطه دوم در دستور کار آموزش و پرورش است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان یزد افزود: افزایش ۳۰۰ درصدی هنرستان‌های جوار کارخانه‌ای در استان یزد را در مهر ماه امسال شاهد خواهیم بود. 

رحیمی نژاد گفت: برخلاف سال‌های گذشته دانش آموزان با معدل‌های بالا خواهان ادامه تحصیل در رشته‌های فنی هستند. 

او گفت: با توجه به اینکه امسال ۷۵ هزار نفر به جمع معلمان کشور اضافه می‌شوند و سهم استان یزد یکهزار و ۴۵۰ نفر است که در مهر ماه ۲۷۵ نفر معلم ابتدایی و استثنایی، ۵۴۰ نفر معلم دبیرستان تا آبان ماه و ۳۲۰ نفر مربی و معاون پرورشی طی آزمون به جمع معلمان یزدی اضافه می‌شوند، ولی بازهم در زمینه تامین معلم در استان یزد کمبود داریم و این کمبود، با مجوزی که گرفته شده به صورت اضافه کار و استفاده از بازنشستگان جبران می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار