شهرک نشینان در کرانه باختری به یک هیات اروپایی حمله کردند

شهرک نشینان مسلح صهیونیستی زمانی که هیاتی اروپایی از کرانه باختری بازدید می‌کرد، به آنان حمله کردند.

شهرک نشینان مسلح صهیونیستی روز چهارشنبه به یک هیات دیپلماتیک اروپایی در جریان بازدید از بادیه نشینان وادی الصیق که در معرض آوارگی اجباری قرار داشتند، در نزدیکی روستای دیر دیبوان در شرق رام الله حمله کردند.

براساس گزارش الغد، یک سازمان حقوق بشرط به اسم  B'Tselem که این تور را با حضور دیپلمات‌های ۱۰ کشور اتحادیه اروپا برگزار کرد، گزارش داد که شهرک نشینان مسلح به شرکت کنندگان در این تور و شهروندان فلسطینی ساکن در این منطقه که به عنوان منطقه طبقه بندی شده است حمله کردند.

 این سازمان افزود: این هیات برای جلوگیری از درگیری با شهرک نشینان به مسیر خود به سمت شهرک الطیبه واقع در منطقه موسوم به (ب) ادامه داد، اما شهرک نشینان  به تعقیب آن‌ها تا شهرک ال طیبه رفته و یکی از آن‌ها اسلحه خود را به سمت هیات اروپایی رفته و  بلند کرد و تهدید کرد که به سمت آن‌ها شلیک خواهد کرد.

اتحادیه اروپا اعلام کرد که  یک تور دیپلماتیک اند، و دیگران مورد آزار و اذیت شدید شهرک نشینان اسرائیلی قرار گرفته اند.

اتحادیه اروپا در توییتی که در صفحه رسمی خود در پلتفرم «X» (توئیتر سابق) منتشر کرد، اضافه کرد: «ما مجدداً نگرانی خود را در مورد تشدید خشونت شهرک‌نشینان ابراز می‌کنیم و از مقامات اسرائیلی می‌خواهیم که اقداماتی را علیه شهرک‌نشینان خشن انجام دهند و اقدامات غیرقانونی را از بین ببرند. پایگاه‌های شهرک سازی، و حفاظت از جمعیت فلسطینی تحت اشغال را فراهم می‌کند.»

شهروندان فلسطینی در جامعه وادی الصیق مورد حملات مکرر شهرک نشینان و نیرو‌های اشغالگر اسرائیل با هدف آواره کردن آن‌ها و یهودی سازی منطقه قرار دارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار