تجلیل از سه هزار پیشکسوت دفاع مقدس در خراسان شمالی

سه هزار پیشکسوت و ایثارگر جنگ تحمیلی امروز (چهارشنبه) در آیینی با حضور مسوولان خراسان شمالی به مناسبت هفته دفاع مقدس همزمان با سراسر کشور در سالن همایش دانشگاه آزاد بجنورد تجلیل شدند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان شمالی گفت: هفته دفاع مقدس نماد مقاومت و پیروزی ملت ایران در دفاع از ارزش‌های والای انقلاب اسلامی و حراست از خاک پاک ایران است.
سرهنگ مهدی الهی راد گفت : دفاع مقدس یادگار ارجمند و ذخیره تاریخی و نگین درخشانی بر تارک تاریخ دیروز و امروز و فردای ما است.
او گفت : ایثارگران با حضور فداکارانه خود در صف دفاع از میهن پای در صراط مستقیم عروج الهی گذاشتند و بنیان سازه پرشکوه جمهوری اسلامی ایران را استحکام بخشیدند.
نماینده، ولی فقیه در خراسان شمالی هم در این آیین گفت: ایثار، شجاعت، استقامت و فداکاری مردم همیشه در صحنه ایران توطئه‌های دشمنان را نقش برآب کرده است چرا که امروز با اقتدار در برابر دشمنان نظام و اسلام ایستادگی کرده ایم.
حجت الاسلام والمسلمین نوری گفت: اگر امروز ایران با اقتدار و عزتمند است و دشمنان نمی‌توانند هیچ اقدامی علیه آن انجام دهند، حاصل استقامت و هوشیاری مردم در دوران دفاع مقدس و پس از آن است.
آیین تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس و مقاومت استان خراسان شمالی با حضور گسترده خانواده شهدا، ایثارگران، جانبازان و آزادگان خراسان شمالی برگزار شد
خراسان شمالی بیش از سه هزار شهید تقدیم انقلاب کرده است، همچنین بیش از ۳۵ هزار رزمنده در دوران دفاع مقدس در عملیات‌ها حضور داشته اند.
۳۱ شهریور سالروز آغاز جنگ تحمیلی علیه ایران در سال ۱۳۵۹ به عنوان آغاز هفته دفاع مقدس در تقویم ملی نامگذاری شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.