اختصاص اعتبارات سفر رئیس جمهور برای اجرای ۵۲ پروژه عمرانی در اردل

فرماندار اردل گفت: هزار و ۳۶۰ میلیارد ریال از اعتبارات سفر رئیس‌جمهور به شهرستان اردل اختصاص یافت.

یعقوب شکوهی اظهار کرد: از مجموع هفت هزار و ۸۴۰ میلیارد ریال اعتبار مصوب از محل اعتبارات سفر رئیس جمهور به چهارمحال و بختیاری برای شهرستان اردل، تاکنون یک هزار و ۳۶۰ میلیارد ریال آن تخصیص یافته است.

فرماندار اردل گفت: اعتبار مصوب شهرستان اردل از محل اعتبارات سفر رییس‌جمهور برای اجرای ۵۲ پروژه عمرانی تعریف شده است و تخصیص این میزان اعتبار سرعت‌بخشی در روند اجرای پروژه‌های نیمه کاره و معطل مانده از سال‌های گذشته را به دنبال داشته است.

وی افزود: براساس آمار‌ها هنوز پنج هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال از سرجمع اعتبارات مصوب سفر رئیس‌جمهور برای این شهرستان باقی مانده است که انتظار می‌رود با پیگیری‌های انجام شده بخش مهمی از این اعتبار در امسال اختصاص یابد.


بیشتر بخوانید


شکوهی با بیان اینکه با روی کار آمدن دولت سیزدهم بسیاری از طرح‌های راکد و غیرفعال اردل دوباره فعال شد، ادامه داد: با جذب این رقم اعتبار و با به سرانجام رسیدن بسیاری از پروژه‌های معطل مانده از سال‌های گذشته، ضمن ایجاد فرصت‌های شغلی متعدد در شهرستان تحولی قابل قبولی در بخش زیرساخت‌ها، اجرای طرح‌های نیمه تمام، روند پیشرفت و توسعه منطقه به دنبال دارد.

شکوهی با اشاره به تلاش انقلابی و جهادی مسئولان دستگاه‌های اجرایی چهارمحال و بختیاری برای رونق مناطق مختلف استان به‌ویژه شهرستان اردل گفت: امیدآفرینی بین مردم و خدمات‌رسانی بی‌منت به آنان از ویژگی‌های شاخص دولت سیزدهم است.

وی افزود: تکمیل طرح نیمه‌تمام تامین و انتقال آب سرچاه دوازده‌امام این شهرستان با وسعت ۶۰۰ هکتار و ده‌کُهنه روگر به مساحت ۳۷۰ هکتار از جمله طرح‌های راکد در مدت ۱۵ سال گذشته است که امروز در دولت سیزدهم با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و تخصیص اعتبارات دولتی رونق پیدا کرده است.

شکوهی، تامین و انتقال آب برای زمین‌های کشاورزی را از مهم‌ترین سیاست‌های دولت سیزدهم به‌منظور حمایت از بخش تولید و کشاورزی عنوان کرد.

وی با اشاره به اینکه سرازیرشدن رودخانه در شهرستان اردل و هدایت آن به سمت کارون اظهار کرد: آب زیادی در این شهرستان جاری است که با استفاده از این ظرفیت و آبرسانی به زمین‌های کشاورزی ضمن ایجاد عمران و آبادانی در منطقه موجب ایجاد اشتغال و حتی مهاجرت معکوس را به دنبال خواهد داشت.

شکوهی اضافه کرد: مهمترین مشکل در شهرستان اردل تامین برق برای اجرای طرح‌های آبرسانی است که در صورت برطرف کردن این مشکل طرح‌های بزرگ آبرسانی منطقه دیناران، کاج، عالی کوه، کوران آباد و سرمهر به لیرابی برطرف و موجب ایجاد اشتغال و تولید می‌شود و با این کار نیازی نیست جوانان منطقه برای کار به استان‌های دیگر مهاجرت کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار