ساخت و ساز‌های خارج از حریم شهر یاسوج ساماندهی می‌شود

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: با تشکیل کارگروه ویژه، ساخت و ساز‌های غیرقانونی و خارج از حریم در یاسوج ساماندهی می‌شود.

علی محمد روستا افزود: بر اساس قانون، خدمات رسانی به افرادی که خارج از حریم در مناطق تل خسرو، بلهزار، سرآبتاوه، مادوان و دیگر مناطق ساخت و ساز انجام داده اند تخلف است.
 
وی گفت: با برنامه ریزی و همکاری همه نهاد‌ها در تشکیل کارگروه ویژه برای رفع مشکل این افراد، اقدامات قانونی لازم انجام خواهد شد.
 
روستا تصریح کرد: مشکلات این افراد در حیطه وظایف به شهرداری یاسوج است که در کمیسیون‌های مربوطه هنوز منجر به رای نشده است که با استفاده از طرح جامع شهر یاسوج تعیین تکلیف خواهد شد.
 
وی بر رعایت قوانین طرح‌های تفضیلی شهری از سوی افراد در ساخت و ساز تاکید کرد و گفت: افراد می‌توانند از ظرفیت‌های مراجع قانونی از جمله نظام مهندسی یا شرکت‌های مشاور که ضوابط شهرداری و شهرسازی را رعایت می‌کنند استفاده کنند.
 
روستا اضافه کرد: برای جلوگیری از این مشکلات تعاونی‌های مسکن در مناطق حاشیه شهر‌ها ملزم به رعایت سرانه خدمات عمومی در ساخت و ساز خواهند شد.
 
وی تصریح کرد: تعاونی‌های مسکن باید همانند طرح نهضت ملی مسکن در فروش زمین‌های شهری ایجاد فضای آموزشی، مذهبی، ورزشی و فضای سبز را برای خریداران مشخص کنند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.