زنگ مهر برای کلاس اولی ها در هرمزگان به صدا در آمد+تصویر

جشن شکوفه‌ها برای دانش‌آموزان پایه اول ابتدایی امروز (چهارشنبه ۲۹ شهریور) برگزار و سال تحصیلی جدید نیز به صورت رسمی (اول مهر) برای همه دانش‌آموزان کشور آغاز خواهد شد.

کم‌کم به روز‌های پایانی شهریور و اتمام تعطیلات تابستانی نزدیک می‌شویم و بوی ماه مهر و مدرسه و سال تحصیلی به مشام می‌رسد.

دانش‌آموزان پایه اول ابتدایی در هرمزگان طبق سنت همه‌ساله، زودتر از سایر دانش‌آموزان روانه مدرسه شدند و امروز زنگ مهر در مدارس با حضور کلاس اولی ها نواخته شد.



امسال  سال تحصیلی برای نوآموزان اول ابتدایی از امروز (چهارشنبه ۲۹ شهریور) آغاز  شد و بیش از 45 هزار دانش‌آموز پایه اول ابتدایی، سال تحصیلی خود را در قالب جشن شکوفه‌ها آغاز می‌کنند.

 روز شنبه (اول مهر) سال تحصیلی ۱۴۰۳ – ۱۴۰۲ به‌صورت رسمی در سراسر کشور آغاز می‌شود.

همچنین به جز کلاس‌اولی‌ها، کلاس هفتمی‌ها نیز از امروز (چهارشنبه ۲۹ مهر) به مدرسه می‌روند تا در «جشن جوانه‌ها» که مختص پایه هفتم است، شرکت کنند.

طبق بخشنامه‌های وزارت آموزش و پرورش، بچه‌هایی که تا مهر امسال به ۶ سال تمام می‌رسند، می‌توانند در پایه اول ابتدایی ثبت‌نام کنند، اما امسال به آن دسته از دانش‌آموزان متولد مهر که در سال گذشته، پیش‌دبستانی را در مراکز مورد تایید وزارت آموزش و پرورش گذرانده‌اند نیز اجازه ثبت‌نام در پایه اول ابتدایی داده شده است. البته این امر به شرط دارا بودن ظرفیت مدارس است.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۶ ۳۰ شهريور ۱۴۰۲
حاجی نوشتی 29 مهر به جای 29 شهریور
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۲ ۲۹ شهريور ۱۴۰۲
ان شاءالله موفق و سربلند باشن با خانم معلم های محترم