در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

موقعیت سیاسی ایران نسبت به گذشته به شدت ارتقاء پیدا کرده است

یک تحلیل‌گر مسائل سیاسی گفت: در دو سال اخیر کشورمان دیپلماسی فعالی را در پیش گرفته و تنها به غرب نگاه ندارد و به کشورهای دیگر توجه می‌کند.

علیرضا تقوی تحلیل‌گر مسائل سیاسی در ارتباط با سفر رئیس جمهور کشورمان به مقر سازمان ملل متحد و حضور در هفتاد و هشتمین نشست این سازمان گفت: این سفر از جنبه‌ای مهم است که ایران در ۲ سال اخیر به سازمان همکاری شانگهای و بریکس پیوسته است و دیپلماسی فعالی را در پیش گرفته و تنها به غرب نگاه ندارد و با توجه به منافع ملی خود به قاره‌ها و سایر کشور‌های دنیا نیز نگاه دارد و در آسیا در حال تبدیل شدن به عنوان یکی از شرکای بزرگ چین و روسیه است و همین امر باعث شده که وزن و موقعیت سیاسی جمهوری اسلامی ایران به شدت ارتقاء پیدا کند.

وی گفت: بر اساس خبر‌هایی که مطرح شده رئیس جمهور کشورمان برای حل پرونده‌های هسته‌ای اختیارات ویژه‌ای داده شده است و با توجه به اعتماد رهبری به این دولت شاید شاهد گشایش‌های بیشتری باشیم و البته تمامی این اتفاق‌ها با حفظ  ۳ اصل عزت، حکمت و مصلحت برای ایران است.

تقوی ادامه داد: در ارتباط با سفر رئیس جمهور نکته‌ی دیگری که وجود دارد آن است که دیپلماسی عمومی رئیس جمهور بسیار مهم است که از موضع کشورمان به خوبی دفاع کنند. دیپلماسی دوجانبه با کشور‌ها بسیار حائز اهمیت است و آن جا باید سعی کنیم از طریق ارتباط با کشور‌های دیگر بتوانیم برای محصولات  خود بازار پیدا کنیم و این یکی از وظایف دولت است و همچنین ارتباط دیپلماتیک با کشور‌های دیگر و این سفر فرصت بسیار خوبی است و باید از آن به بهترین نحو استفاده کنیم.

سید ابراهیم رئیسی بامداد امروز به وقت ایران ، در دومین روز سفر خود به نیویورک، در هفتاد و هشتمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد به سخنرانی پرداخت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار