ضرورت نقش آفرینی پایگاه‌های بسیج در ارتقای احساس امنیت شهروندان

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل تقویت برنامه‌های بسیج در بعد پیشگیری‌های فرهنگی را خواستار شد.

جهانگیر جوانمرد در جلسه آموزشی گشت‌های رضویون، با اشاره به ماموریت‌های متعدد بسیج، پیشگیری را اصل مهم در کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی دانسته، افزود: شناسایی خاستگاه‌های جرائم و آسیب‌ها موضوع مهم در اقدامات پیشگیرانه است که انتظار می‌رود پایگاه‌های محلات در این خصوص نقش آفرینی بیش از پیش داشته باشند.

او با تشریح ابعاد مختلف پیشگیری اعم از وضعی و انتظامی، قضایی و فرهنگی، پیشگیری‌های فرهنگی را مقدم و اساس و پایه ابعاد دیگر دانست. 

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان اردبیل تقویت گشت‌های محله محور رضویون را یادآور شده، حضور آن‌ها در محلات را عاملی اساسی در پیشگیری از جرائم و آسیب‌ها دانست.

جوانمرد با اشاره به ضرورت صیانت از حریم امنیت در شاخه‌های گوناگون و تکلیف ضابطین در این خصوص، بر تقویت و ارتقای احساس امنیت شهروندان به ویژه امنیت فکری و روانی تاکید کرد.

او با اشاره به اقدامات اخیر دادستانی مرکز استان در برخورد با مخلین نظم و امنیت عمومی افزود: دستگاه قضایی استان اردبیل برخورد قاطع با متجاوزین به حقوق مردم را در دستور کار خود قرار داده و هیچ اغماضی در این مورد وجود ندارد.

جوانمرد از عموم مردم استان خواست هرگونه اخبار و اطلاعات خود پیرامون مفاسد و جرائم را از طریق سامانه ارتباط مردمی سجام به دستگاه قضایی اعلام دارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.