صادرات ۵۰۰ تن ماهی قزل‌آلا از چهارمحال و بختیاری به خارج کشور

تا پایان امسال ۵۰۰ تن ماهی قزل‌آلای تولیدی چهارمحال و بختیاری به کشور‌های حاشیه خلیج‌فارس، روسیه و ارمنستان صادر می‌شود.

نامدار ملک‌پور مدیر شیلات و آبزیان چهارمحال و بختیاری گفت: در طول برنامه هفتم توسعه کشور صادرات ماهی قزل‌آلای تولیدی در این استان به خارج از ایران تا پنج هزار تُن در سال افزایش می‌یابد.

وی افزود: تا پایان امسال ۵۰۰ تُن ماهی قزل‌آلای تولیدی در این استان به کشور‌های حاشیه خلیج‌فارس، روسیه و ارمنستان صادر می‌شود.

ملک‌پور با اشاره به فعالیت ۱۰ کارخانه فرآوری و بسته‌بندی ماهی قزل‌آلا در چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: این واحد‌ها با ظرفیت اسمی تولید ۳۰ هزار تُن در سال فعالیت دارند.


بیشتر بخوانید


وی ادامه داد: به‌منظور تحقق اهداف پیش‌بینی شده برای افزایش سالانه پنج هزار تُن صادرات ماهی قزل‌آلای چهارمحال و بختیاری در طول برنامه هفتم توسعه سه کارخانه فرآوری و بسته‌بندی آبزیان در استان با ظرفیت اسمی هشت هزار تُن در حال تاسیس است.

مدیر شیلات و آبزیان چهارمحال و بختیاری گفت: هم‌اکنون ۲۰۰ نفر به‌صورت مستقیم و ۶۰۰ نفر به‌طور غیرمستقیم در واحد‌های تولیدی فرآوری و بسته‌بندی آبزیان چهارمحال و بختیاری مشغول فعالیت هستند.

امین مالکی مدیرعامل شرکت فرآورده‌های گوشتی چهارمحال و بختیاری گفت: پارسال سه هزار تن ماهی قزل‌آلا در این واحد تولیدی فرآوری و در بازار‌های هدف داخلی عرضه شد.

وی با اشاره به تلاش برای ویژند (بِرند) سازی ماهی قزل‌آلا چهارمحال و بختیاری و قرار دادن آن در سبد کالای مصرفی خانوار‌های کشور تاکید کرد: شناسایی بازار‌های هدف ماهی قزل‌آلای استان انجام شده است و فرآوری مورد نیاز دراین واحد تولیدی می‌شود.

مالکی ادامه داد: پس از دو سال فعالیت در این حوزه، بازار روسیه با دریافت کد بهداشتی آن کشور انجام و برای دهمین هفته متوالی ماهی به روسیه صادر شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار