تشکیل اتحادیه ترخیص کاران کالا در بندر امیرآباد

مدیرکل بنادر و دریانوردی امیرآباد از تشکیل اتحادیه ترخیص کاران کالا در این بندر خبر داد.

محمدعلی موسی پور مدیرکل بنادر و دریانوردی امیرآباد در نشست با ترخیص کاران فعال در بندر امیرآباد یکی از مهمترین محور‌های این نشست را تشکیل اتحادیه ترخیص کاران جهت حمایت و تشریک مساعی با این قشر زحمتکش برای روان سازی عملیات بندری و کاهش ماندگاری کالا در انبار‌ها عنوان کرد و گفت: ایجاد یک اتحادیه قوی به طور حتم می‌تواند مشکلات صنفی ترخیص کاران را تقلیل دهد.

او با بیان اینکه یکی از ارکان مهم امور بندری و گمرکیِ مربوط به یک کالا در بنادر، از زمان بارگیری در مبدأ تا عرضه در بازار هدف، عملیات ترخیص کالا می‌باشد، بر آشنایی کامل یک ترخیص کار با تعرفه‌های گمرکی و نرخ عوارض انواع کالا‌های وارداتی و همچنین تسلط به قوانین صادرات و واردات کالا جهت ترخیص در زمان مناسب و با کمترین هزینه تأکید کرد.

موسی پور در این نشست مسائل و مشکلات ترخیص کاران را احصاء و بر مرتفع شدن آن‌ها در سریع‌ترین زمان ممکن تأکید کرد.

مدیرکل بندرامیرآباد در ادامه با تأکید بر اینکه ترخیص کالا یکی از فرایند‌های آزادسازی کالا به شمار می‌آید که به دانش کافی، مدارک و مجوز‌های لازم نیاز دارد، صلاحیت سنجی و سنجش اعتبار ترخیص کاران را امری ضروری دانست.

موسی پور در پایان، صداقت، امانتداری و آگاه به قوانین و فرآیند بندری و گمرکی ترخیص کالا را از دیگر شاخصه‌های مهم یکی ترخیص کار ماهر عنوان کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.