ناگفته‌های پدر امیر حسین زارع؛ دوست‌دارم پسرم مسیر تختی را برود

در مطلب زیر گفت‌وگوی خواندنی با پدر امیرحسین زارع کشتی‌گیر طلایی سنگین‌ وزن ایران را نظر می‌گذرانید.

امیرحسین زارع نابغه سنگین وزن کشتی جهان. پسری از آمل. تحصیلکرده مدرسه تیزهوشان با نبوغ و استعدادی ویژه در کشتی. وقتی گوشی زنگ می‌خورد، پدر او تماس را جواب می‌دهد. عباس‌آقا را همه آمل می‌شناسند. مردی خوش‌مشرب و با‌معرفت. از کامیون‌داران قدیمی که در همه جای ایران رفیق دارد.

از صبح خیلی‌ها با او تماس گرفته‌اند. از سازمان ورزش آمل و مازندران تا نمایندگان مجلس. لبخندی می‌زند و می‌گوید: «تا الان ما امیرحسین را بزرگ کردیم و حالا پسرم دارد ما را بزرگ می‌کند. افتخار می‌کنیم به او.» این شروع، بهانه‌ای می‌شود برای یک گفت‌وگوی متفاوت با پدر کشتی‌گیری که دل میلیون‌ها ایرانی را شاد کرد....

آقای زارع قهرمانی پسرتان را تبریک می‌گوییم. این‌قدر مقتدرانه قهرمان شد که اشتباه کردیم شک به دل راه دادیم. خودتان توقع چنین حضور مقتدرانه‌ای را داشتید؟ 
من همیشه ته دلم، دلشوره دارم. بچه است دیگر. یکی از رفقایم می‌گفت پسرم می‌خواست سر کلاس انشا بخواند من استرس داشتم، این که دیگر یک میدان بزرگ و بین‌المللی است. هیچ‌وقت هم دوست ندارم امیرحسین را تحت فشار بگذارم. از طرفی آدم مغروری هم نیستم. پارسال دیدید رو چه حادثه‌ای امیرحسین کشتی را واگذار کرد؟ حسن یزدانی را دیدید؟ فن را زد. داور هم امتیاز داد، ولی چلنج امتیازات را به تیلور واگذار کرد. اگر در فینال امیرحسین من به خاطر سیلی حریف عصبانی می‌شد و جوابش را با یک سیلی می‌داد چه می‌شد؟ 


بیشتربخوانید 


همه از رفتار پتریاشویلی شوکه شدند، اما به واکنش امیرحسین بالیدند. 
پسرم بعد از مسابقه گفت برای ما کشتی جنبه پهلوانی دارد نه قهرمانی. قهرمانی برد و باخت است، ولی پهلوانی چیز دیگری است. الان کشتی اقتصادی شده، ولی امیرحسین من این‌طور فکر نمی‌کند. گفت پتریاشویلی اعصابش خرد شد و آن حرکت را انجام داد. بعد از مسابقه هم عذرخواهی کرد و امیرم گذشت. رفتار او را دوست داشتم و افتخار کردم. آنجا یک میدان بزرگ بود. همه دنیا می‌دیدند. امیرحسین با کاری که کرد فقط بزرگی، معرفت و شعور خودش را نشان داد. امیر در گود زورخانه بزرگ شد. من خودم باستانی‌کارم. برادرم رشته باستانی را به آمل آورد. یه عرقی به علی مولا در وجود همه ما هست. در مرام مولا علی است که گذشت کند. احساس و فکر ما این است. از بچگی هم یاد گرفتیم. امیرحسین هم از بچگی این را یاد گرفت. 
 
امیرحسین بعد از بازی تاجگذاری هم کرد، البته با بردن مقتدرانه آکگل و پتریاشویلی تاجگذاری هم دارد. 
ما این همه فوتبالیست داریم، ولی یکی رونالد می‌شود و یکی مسی. این بازیکنان هم تاکتیک داشتند، هم سرعت، هم فکر و هم قدرت. اگر دیدید امیرحسین موفق شد، به خیلی چیز‌ها بستگی دارد. او در مدرسه نمونه درس خوانده. اگر سمت کشتی نمی‌آمد الان دانشگاه بود. امیر من سرشار از استعداد است. بگذارید از بچگی‌اش یک خاطره تعریف کنم. یادم هست در اتوبوس بودیم، امیرحسین هفت‌هشت سال داشت. راننده تلفنی شماره یک نفر را گرفت و تکرارش کرد. وقتی قطع کرد شماره یادش رفته بود. ۵۰ نفر در اتوبوس بودند کسی شماره یادش نمانده بود، ولی امیرحسین شماره را کامل حفظ کرده بود و برای راننده خواند. همه برای او دست زدند. می‌خواهم بگویم اگر ورزشکاری طلا می‌گیرد الکی نیست. روی همه چیز برنامه‌ریزی می‌کند. اگر یزدانی ۹‌مدال می‌گیرد الکی نیست. اگر تیلور حسن را می‌برد الکی نیست. نام یزدانی ترس به وجود همه می‌اندازد. البته به نظرم او روی یک حادثه نتوانست برنده شود و اگر امتیاز را برنمی‌گرداندند نتیجه چیز دیگری بود. امیرحسین خیلی زحمت کشیده به اینجا رسیده. تختی از دنیا رفت و خیلی‌ها از مرگ او متاثر شدند، ولی نامش هنوز همه جا هست. مرگ تختی روی خیلی‌ها اثر گذاشت. او هنوز زنده است. بالاتر از تختی در این ورزش داشتیم؟ مقامی بله، ولی شخصیتی نه. او اسطوره بود. نمی‌گویم امیرحسین مثل تختی می‌شود، ولی دوست دارم پسرم مسیر او را برود. دوست دارم پسرم شعور تختی را داشته باشد. 
 
حرف آخر
فقط اجازه بدهید از مردم ایران هم تشکر کنم. همه دعا کردند امیرحسین برنده شود. از صداوسیما به خانه ما آمده بودند، یکی از آن‌ها می‌گفت مادرش قرآن باز کرد و گفته امیرحسین برنده است. این چیز‌ها را می‌شنیدم بیشتر افتخار می‌کردم و خوشحال می‌شدم. به نظر من قهرمانی‌ها می‌آیند و می‌روند و یک روز تمام می‌شوند. این مردم هستند که یک آدم را بزرگ می‌کنند.

منبع: روزنامه جام جم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
رضا نعمتی
۱۷:۵۶ ۲۹ شهريور ۱۴۰۲
با سلام خدمت شما دوستان عزیز.. خدمت پهلوان دوست داشتنی اميرحسين زارع بزرگ که بارفتارش بعدازحرکت زشت حریفش بزرگیش به حریف وتمام دنیا نشون داد خیلی مخلصیم عزیز مایی توقلب ما جا داری تاج سری?‍♂️????‍♂️??????????
United States of America
ناشناس
۱۷:۱۳ ۲۹ شهريور ۱۴۰۲
فقط از یک پسر ایرانی همچه مقامی اولی بر میآید امیر. حسین. زارع پاکباخته کشتی. کسی که منش پهلوانی. در خونش است ننویک
Iran (Islamic Republic of)
شبگرد بیدار
۱۶:۲۷ ۲۹ شهريور ۱۴۰۲
خیلی ها خیلی چیز ها رو دوست دارن. پسر جان نصیحتت میکنم چیزی در حد خودت از خدا بخواه تختی مرد بود و با شرف.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۲ ۲۹ شهريور ۱۴۰۲
خدا نگهدارت چشم حسود ازت بدور باشه پسر پهلوان با غیرت ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
امانی
۱۵:۲۵ ۲۹ شهريور ۱۴۰۲
همانطور که شاخص ترین وزنه بردار دسته فوق سنگین هست و عنوان قویترین مرد جهان را یدک می کشه شاخص ترین کشتی گیر هم دسته ۱۲۵+کیلو هست چرا که عنوان قویترین کشتی گیر جهان را داره که خوشبختانه این عنوان به جناب زارع عزیز رسید و انشااله با توجه به جوانی ایشان دربین فوق سنگین های کشتی جهان ما سالها شاهد مدالهای المپیک و جهانی ایشان باشیم والبته روح و منش پهلوانی او که الحق این دوره از مسابقات را دگرگون کرد واگر اتحادیه جهانی کشتی منصف باشند و روح انسانیت درشان باشه باید کمربند پهلوانی این دوره را به آقای زارع عزیز تقدیم کنند
Iran (Islamic Republic of)
ا
۱۵:۰۹ ۲۹ شهريور ۱۴۰۲
تختی‌یه‌دونه‌بود‌و‌تموم..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۷ ۲۹ شهريور ۱۴۰۲
درود بر قهرمان اقای زارع عزیز اگر طلا هم نمی گرفت باز هم پیش ما قهرمان است درود بر او و خانواده محترمش چون مرام پهلوانی دارد مثل بعضی ها مغرور نیست اگر آقای یزدانی طلا هم می گرفت چون مرام پهلوانی ندارد پیش ما ارزش نداشت
Iran (Islamic Republic of)
رضایی
۱۵:۵۵ ۲۸ شهريور ۱۴۰۲
پسر ایران قهرمان جهان پلهوان میدان پادشاه سنگین وزن جهان امیر دل ها
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۱۵:۰۴ ۲۸ شهريور ۱۴۰۲
واقعا استقبال بی‌نظیر ازشون بکنید جوانان رو تشویق کنید در رسانه عوض تبلیغ واستقلال از رونالدو وتیمش تشویق کنید از اسطوره وپیروان وقهرمانان واقعی خودمون استقبال اینطوری کنند بیشتر برای شناسایی این اسطوره ها در کتاب‌های درسی ورسانه ها خصوصا تلویزیون بیشتر کار بشه اصلا کار نشده
بجای دین فیلم فوتبالیست‌های کاکرو فیلم فوتبالیست‌های خودمون کشتی‌گیران خودمون وشهدای خودمون درست کنید بانام خودشون هم فیلم هم کارتون هم انیمیشن ممنون میشیم از ابتدایی باید روی مر بچه کار شه نه بزرگ شد .ممنون میشیم.
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۱۴:۵۹ ۲۸ شهريور ۱۴۰۲
آفرین دلاور آفرین پهلوان
خوش بحال جنین پدر مادری که بالقوه امام حسین وعلی حیدر فرزندشون رو با قرآن ولطف خدا بزرگ وپرورش دادن وبدرقه وتشویق راه درسن می‌کنند.سلامت باشین قهرمان.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۲ ۲۸ شهريور ۱۴۰۲
درود بر قهرمان وپهلوان ایران زمین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۹ ۲۸ شهريور ۱۴۰۲
انشاالله گوش شیطان کر سال دیگه قهرمان المپیکه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۸ ۲۸ شهريور ۱۴۰۲
واقعا پهلوانی صحبت کرد
به این میگن روح پهلوانی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۱ ۲۸ شهريور ۱۴۰۲
خدا نکند که آقای زارع مسیر مرحوم تختی را طی کند. مرحوم تختی که در جوانی به دیار باقی شتافت!
برای آقای زارع عمر طولانی با عزت و در سایه ولایت اهل بیت خواستاریم. ان شاء الله در همه میدان‌ها قهرمان شوند.
Iran (Islamic Republic of)
م زمانی
۱۴:۰۱ ۲۸ شهريور ۱۴۰۲
واقعا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۴ ۲۸ شهريور ۱۴۰۲
دم پدر وپسر گرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۸ ۲۸ شهريور ۱۴۰۲
ایشون لیاقت استقبال میلیونی دارد

نه تیم النصرتاسف برای افرادی که این کاررا کردن وبه دنبال اتوبوس النصر دویدن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۱ ۲۸ شهريور ۱۴۰۲
یه عکس هم از پدرش میذاستید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۳ ۲۸ شهريور ۱۴۰۲
درود بر این پهلوان واقعی....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۷ ۲۸ شهريور ۱۴۰۲
پسر هست ولی پسرت ایران زمین هست مال ایران ایرانی هست
Iran (Islamic Republic of)
محمود_ش_ک
۱۰:۴۳ ۲۸ شهريور ۱۴۰۲
عشق به پرچم را فراموش نمیکنم وبوسه بر الله اون هم بارها وبارها
به امید موفقیتش در المپیک
Iran (Islamic Republic of)
حسن کاشانی فرد
۱۰:۳۱ ۲۸ شهريور ۱۴۰۲
سلام قهرمان خسته نباشید واقعا پهلوان هستی خاک تشک خوردی زحمت را شما می‌کشی فوتبالیست‌ها پول
آن‌را میخورند؟؟؟
Italy
ناشناس
۰۹:۵۵ ۲۸ شهريور ۱۴۰۲
به پسرت یاد بده مسیر خودشو بره..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۸ ۲۸ شهريور ۱۴۰۲
درود بر پهلوان
آخرین اخبار