سئول: امیدوار به بهبود روابط میان کره جنوبی و ایران هستیم

وزارت خارجه کره جنوبی ضمن تائید خبر انتقال وجوه مسدود شده ایران به کشور قطر، نسبت به بهبود روابط میان سئول و تهران ابراز امیدواری کرد.

به گزارش تارنمای رسمی وزارت خارجه کره جنوبی، در بیانیه بامداد سه‌شنبه این وزارتخانه آمده است: وجوه ایرانی که در کره جنوبی به دلیل تحریم‌های مالی علیه ایران مسدود شده بود، به تازگی با همکاری نزدیک بین کشور‌های مربوطه با موفقیت به کشور قطر منتقل شد.

این بیانیه می‌افزاید: دولت کره جنوبی با این درک واضح که این وجوه مسدود شده متعلق به مردم ایران است، به ارتباطات دیپلماتیک و رایزنی با کشور‌های ذیربط ادامه داده تا در نهایت موضوع وجوه مسدود شده را حل و فصل کند.

در ادامه این بیانیه آمده است: در حل موضوع وجوه مسدود شده، علاوه بر کشور‌هایی که به طور مستقیم در این موضوع نقش داشتند، کشور‌های ثالث مانند قطر و سوئیس نیز در حل این موضوع نقش بسزایی ایفا کرده و دولت کروه جنوبی مایل است از نقش سازنده این کشور‌ها تشکر ویژه کند.

این وزارتخانه در این بیانیه مدعی شد: حتی پس از انتقال وجوه مسدود شده ایران به قطر، از آن‌ها برای مقاصد بشردوستانه مانند خرید غذا و دارو استفاده خواهد شد مانند آنچه در کره وجود دارد و دولت ما تجربه تجارت بشردوستانه خود را با قطر به اشتراک گذاشته است.

وزارت خارجه کره جنوبی در پایان این بیانیه آورده است: دولت کره جنوبی امیدوار است که انتقال وجوه مسدود شده به عنوان فرصتی برای توسعه بیشتر روابط بین سئول و تهران در آینده باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۶ ۲۸ شهريور ۱۴۰۲
چه پرو ما غذا نمی خوایم چرا نباید اجاه بدهند هر طور دلمان می خواد خرج کینم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟این چه دوستی هست که چندین سال پول ما رو بلوکه کردید با یه باد میاید ایران سرمایه گذاری می کنید با نسیم بر می گردید این دوستی رو نمی خوایم و مسئولین ما باید عبرت بگیرند و پولی تو این کشورها نگه ندارند
Iran (Islamic Republic of)
شاهرخ
۰۹:۴۰ ۲۸ شهريور ۱۴۰۲
متاسفانه به عوض خجالت کشیدن از نوکر و نوچه امریکا بودن انتظارات بی جایی دارد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۷ ۲۸ شهريور ۱۴۰۲
همانطور که اگر یک روز از پرداخت قسط وام بگذره باید دیرکردشو بدیم انتظار داریم که خسارت تاخیر و دیرکرد پول های ملت ایران از کره دریافت بشه..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۶ ۲۸ شهريور ۱۴۰۲
اول قول بده به حرفهای دشمن ما گوش نمیدی
آخرین اخبار